U studenom i prosincu u specijaliziranim prodavaonicama igračaka odvija se više od polovice ukupne godišnje prodaje, pa ne čudi da su trgovci u tom segmentu još zabrinutiji koliko će potrošnja u uvjetima koronavirusa pasti.
Tom sektoru ionako godinama promet bilježi značajno smanjenje, jer su se navike kupaca stubokom promijenile, pa se sve više igračke kupuje u trgovačkim lancima i drogerijama, ali i online.
Iz podataka Fine, lani je u trgovini na malo igrama i igračkama ostvaren ukupan prihod od 40 milijuna kuna, 10 milijuna manje nego prethodne godine, ali čak 122 milijuna kuna manje nego rekordne 2011., kada je velikom uzletu u rezultatima pridonio One2play, kasnije One2play maloprodaja, no, te su tvrtke u međuvremenu završile u stečaju.
Lidersku poziciju godinama tako drži Eurom Denis maloprodaja, koja ostvaruje više od polovice prometa u ovom segmentu trgovine, točnije 25,6 milijuna ili 64%.
Ukupno je u ovom sektoru lani bilo 22 poduzetnika, a tri su tvrtke u međuvremenu brisane iz registra, no, zanimljivo je da je unatoč negativnom trendu tijekom 2020. osnovano novih pet.
Osim Euroma, to su Intex promet, B100, Kvorum i Đođo jdoo. Ovih pet tvrtki poslovalo je pozitivno, s dobiti od 18 do 246 tisuća kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu