Prošlog je tjedna policiji u splitskoj zračnoj luci jedan pilot prijavio slučaj ometanja laserom prilikom slijetanja aviona. Unatoč tome što se ometanje laserom tretira kao prekršaj te kazna može iznositi i do 15.000 kuna, ovi slučajevi i nisu takva rijetkost. S obzirom na to da mogu predstavljati veliku opasnost za sigurnost posade i putnika, Telegram je odlučio pitati stručnjaka da im objasni o kakvom se problemu radi.
Kako piše portal, Tomislav Dolovski prvi je časnik i menadžer za sigurnost operacija u Croatia Airlinesu, koji se i sam našao u situaciji da ga s tla ometaju laserom. Upoznao nas je sa sigurnosnim procedurama i realnom opasnošću, koju laseri mogu predstavljati za posadu i putnike.
Telegram: Kakva je sigurnosna procedura kad vas zaslijepi laser? Što posada tada mora napraviti?
Tomislav Dolovski: Prije svega, treba osigurati sigurno upravljanje avionom. Ako je pilot koji upravlja avionom onemogućen u u svojoj dužnosti, predat će kontrolu drugom članu posade. Ako je autopilot isključen, procijenit će se da li ga treba uključiti, ovisno o tome koja je faza leta. Dakako, treba izbjegavati izravan pogled prema laseru. Sve ove radnje poduzimaju se s najvažnijim ciljem, a to je sigurno upravljanje avionom.
Cijeli članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu