Tijekom ožujka u Hrvatskoj je prodano 3.466 novih osobnih automobila, što je za 13,1 posto ili 402 vozila više nego u ožujku prošle godine, pokazuju u utorak objavljeni podaci agencije Promocija Plus, koji se oslanjaju na evidenciju MUP-a o novim registracijama.
Podaci za prva tri mjeseca ove godine pokazuju da su u Hrvatskoj prodana ukupno 8.104 nova osobna vozila, što prema istom razdoblju prošle godine predstavlja rast od 10,6 posto, odnosno za 775 vozila.
Najprodavanija marka vozila u prva tri mjeseca ove godine bio je Volkswagen s 1.253 prodana automobila, što je u ukupnoj prodaji udio od 15,4 posto.
Slijedi Škoda s 819 prodanih vozila, odnosno udjelom od 10,1 posto, a potom Opel sa 755 prodanih automobila, odnosno udjelom od 9,3 posto na hrvatskom tržištu novih osobnih vozila.
Tijekom prva tri mjeseca ove godine prodana su 744 vozila marke Renault, koji tako u ukupnoj prodaji ima udio od 9,2 posto, a marke Dacia 709, što je tržišni udio od 8,7 posto.
Promatrano prema modelu, prvo mjesto drži Volkswagenov Golf s prodanih 477 automobila, čime u ukupnoj prodaji Golf ima udio od 5,9 posto.
Slijede Dacia Sandero s prodanih 458 vozila i tržišnim udjelom od 5,6 posto, Opel Corsa je prodano 399, čime u ukupnoj prodaji imaju udio od 4,9 posto, Škoda Octavia s 390 prodanih vozila ima tržišni udjel od 4,8 posto, a na petom mjestu je Volkswagen Polo s 358 prodanih vozila i udjelom od 4,4 posto.
Podaci agencije Promocija Plus pokazuju i da je 35,8 posto vozila prodanih tijekom prva tri mjeseca ove godine prodano u gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji (2.903 automobila). Po prodaji, odnosno broju registracija slijede Primorsko-goranska (774 vozila ili 9,55 posto) te Splitsko-dalmatinska županija (674 vozila ili 8,3 posto).
Na samom su začelju, pak, Virovitičko-podravska županija, u kojoj je u tri mjeseca prodano 45 novih automobila, te Ličko-senjska s 57 prodanih osobnih vozila.
Statistika prema vrsti pogonskog goriva pokazuje da su hrvatski kupci i dalje naklonjeniji automobilima s dizelskim motorima, koji u ukupnoj prodaji u prva tri mjeseca ove godine imaju udio od 64,5 posto, dok 'benzinci' imaju 34,5 postotni udio na tržištu.
Podaci Promocije Plus pokazuju i da je u razdoblju siječanj-ožujak u Hrvatskoj prodano 30 vozila na ukapljeni plin, 28 hibridnih automobila te 23 vozila na električni pogon.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu