Rast servisiranja plovila obećava sjajnu perspektivu menadžmenta u pomorstvu

Autor: Suzana Varošanec , 18. rujan 2022. u 22:00
Foto: SHUTTERSTOCK

Splitska Visoka škola Arca obrazuje kadrove za prosperitetni inspekcijski i kadrovski menadžment u pomorstvu.

Pomorstvo je veliki bazen raznih zanimanja, a među inima i za prosperitetni inspekcijski i kadrovski menadžment u pomorstvu.

Upravo su to kadrovi koji je se temeljem dopusnice Ministarstva znanosti i obrazovanja obrazuju na Visokoj škol Arca u Splitu, te se kroz suradnju Arce s nizom javnih i privatnih tvrtki, kako ističe dekan, profesor Đorđe Nadrljanski, ostvaruje ključna poveznica s potrebama gospodarstva i poslodavaca.

“U okviru stručne prakse koja traje 120 sati, naši studenti stječu stručne kompetencije radeći konkretno u specijaliziranim tvrtkama s kojima smo ugovorili poslovno-tehničku suradnju, te time im se nudi mogućnost ostanka kod tog poslodavca ako iskažu potrebne vještine”, kaže dekan Nadrljanski.

120

sati traje stručna praksa studenata Visoke škole Arca

Dobivanje dodatnih znanja
Razlog osnutka ovog studijskog programa bilo je rješavanje problema nedostatka stručnih kadrova u navedenom području, sukladno potrebama za obrazovanim stručnjacima koji mogu odgovoriti na zahtjeve gospodarstva.

Da uspješno drže korak, potvrđuju brojni poslovni ljudi, kao i predsjednik Županijske gospodarske komore u Splitu Joze Tomaš. Svjedoci smo nedostatka kvalitetne radne snage i u pomorstvu, kaže Tomaš, zbog čega za tvrtke iz brodograđevne djelatnosti, menadžmenta brodova i nautičkog biznisa raste uloga Visoke škole Arca, s kojom Komora surađuje.

Pokazuje se to i na primjeru poduzetnika Igora Sobola, u čijem su vlasništvu riječki International Certification Bureau te SB Maritime Management iz Malog Lošinja. Na Visokoj školi Arca nedavno je i sam diplomirao, i to nakon velikog iskustva stečenog u pomorstvu.

“Kao časnik s velikim iskustvom i srednjom pomorskom školom, na ovoj visokoj školi dobio sam dodatna znanja koja će mi pomoći u profesionalnom razvoju i razvoju poslovanja mojih tvrtki. Temeljno poslovanje obje tvrtke jest menadžment brodova u ime vlasnika među kojima su i strane kompanije.

Trenutno vodimo pregovore za nekoliko novih brodova koji također obavljaju gospodarski djelatnost kroz prijevoz općeg tereta”, kaže Sobol dodajući da je za mnoge, pa čak i ljude koji plove, nepoznanica što sve obuhvaća posao pomorske menadžment kompanije, pa je ovaj visoki studijski program, tvrdi, idealan za ovu branšu.

Vlasnik šibenske tvrtke Azimut Marko Košuljandić ističe kako je Arca posvećena tome kako dati input za realni sektor, zbog čega je bitna za tržište rada kao jedinstveno mjesto za tvrtke kojima trebaju educirani kadrovi za inspekcijske poslove u pomorstvu, istodobno u kombinaciji s tehničkim znanjima o brodskim sustavima, počevši od projektiranja pa nadalje, kao i upravljanjem istima.

Stoga jedan od zaposlenika Azimuta upravo, kaže, završava ovu visoku školu kao dodatno obrazovanje, dok je uz rad, odnosno vođenje vlastite tvrtke za servis i održavanje plovila Košuljandić isto završio inspekcijski i kadrovski menadžment u pomorstvu.

Nadrljanski

Kroz suradnju Arce s nizom javnih i privatnih tvrtki ostvaruje se ključna poveznica s potrebama gospodarstva i poslodavaca.

Potvrda u realnom sektoru
“Iz prve ruke, dakle i kao student i kao poduzetnik te poslodavac, znam koliko je bitan pomak prema praksi i realnim potrebama za obrazovanje kadrova koji dolaze na tržište rada u navedenim poslovima u pomorstvu. U školi mogu naučiti sve o projektiranju u brodogradnji i plus još uživo raditi u programima namijenjenima za izradu radioničkih nacrta i projekta te modeliranja u 3D tehnici za brodske elemente, plovilo i tehničke sustave općenito.

U suradnji s Azimutom, pak, sve što usvoje teoretski studenti imaju priliku potvrditi u realnom sektoru. Na konkretnim projektima, na kojima izvodimo radove u našim djelatnostima, mogu stjecati praktična znanja kako se odvijaju poslovi koje studiraju – procesi kod servisiranja i održavanja plovila, kao i nadzora i tehničkih ispitivanja brodskih elemenata koji se ugrađuju u novogradnje”, kaže Košuljandić čija tvrtka radi servis i održavanje brojnih privatnih jahti, brodova za gospodarsku upotrebu i radnih brodica.

Međutim, kako navodi potražnja za ovim poslovima na tržištu stalno raste po visokim stopama – oko 20-ak posto godišnje, pa su usluge tehničke potpore i servisa sve traženije, pritom i za sve veća plovila, npr. od 25 metara naviše koja su tehnički i tehnološki zahtjevnija. “Planiramo proširenje obujma poslovanja, obzirom da to tržište diktira, a to znači da ćemo zapošljavati nove ljude koji imaju navedena znanja “, najavljuje naš sugovornik.

Suradnju s Visokom školom Arca razvija i tvrtka Promar Design iz Kaštel Novog, čije je djelatnost projektiranje brodova i inženjerstvo te s njim povezano tehničko savjetovanje. Vlasnik tvrtke Vinko Strizić ističe kako studentima tijekom prakse, upravo zato što je posrijedi njihov prvi doticaj s poslom, uvijek pružaju sve mogućnosti da se na najkvalitetniji način educiraju, ali i da posao – zavole.

Odlično plaćen posao
“U suradnji s Arcom moj prvenstveni cilj je da se mladi ljudi osposobe za poslove koji su potrebni tržištu i danas i u budućnosti. Za ovo zanimanje postoji sjajna perspektiva, a i jako dobro je plaćeno u svijetu, dok kod nas postoji puno prostora za unapređenje i čvršće povezivanje svih aktera slijedom pomorske orijentacije Hrvatske.

Naime, snažno raste tržište jahta i nautike, dok će pod uplivom gospodarskih kretanja poslodavcima tek rasti potražnja za sve više kvalitetno obučenog kadra u dijelu kadrovskog menadžmenta u pomorstvu koji prati brod u eksploataciji.

Primjer toga koliko se brzo potražnja razvija danas predstavljaju i LNG brodovi koji snabdijevaju s važnim energentom, ukapljenim plinom, budući da je kod tih brodova ključno kvalitetno upravljanje svim sustavima.

Što se inspekcijskog menadžmenta tiče, s obzirom na funkciju koordinacije između vlasnika, registra brodova i samog brodogradilišta, ovo je zanimanje odlučujuće kako bi se ostvario generalni cilj – da se brodski sustavi u najboljem tehničkom smislu implementiraju u brodove. Ta je uloga slična nadzoru u gradnji objekata koja je, znamo, presudna za sigurnost svih korisnika”, navodi Strizić.

Stoga je preporuka ovog gospodarstvenika usmjerena na što tjesniju suradnju gospodarstva, nadležnih institucija poput Hrvatskog registra brodova i Visoke škole Arca kako bi se sa što kvalitetnijim kadrovima, znanjima i tehnologijama, i na tržištu rada odgovorilo na suvremene izazove u pomorstvu. Škola je, tvrdi, već prepoznatljiva, ali bi “svi čimbenici pomorskog prometa trebali kanalizirati nastojanje da se stalno unaprjeđuje tržište rada u pomorstvu”.

Komentirajte prvi

New Report

Close