Iako sve hotelske kuće u izvještajima za prvo polugodište napominju da i dalje imaju velik izazov u poslovanju zbog porasta troškova, izvještaji pokazuju da se profitabilnost kompanija u ovoj godini popravlja u odnosu na lani, zahvaljujući dijelom i daljnjem porastu cijena njihovih usluga, te manjim troškovima energije. Prava slika svakako će se vidjeti nakon trećeg kvartala, koji se zasad odvija bez iznenađenja ako je suditi prema prvim brojkama.
Buking i sada bolji
Iz Maistre javljaju da rast prodaje i dobar buking najavljuju dobru turističku sezonu. U prvom polugodištu imali su 8% bolju prodaju nego lani u isto vrijeme, te 3% plus u broju prodanih jedinica nego u 2019.
Pritom je istarski dio ostvario 4% veću prodaju, koja je čak 13% jača u usporedbi s 2019. godinom. Zagrebački hoteli rasli su 19%, a dubrovački 28% u odnosu na lani. Hoteli u Zagrebu ostvarili su 78% prodaje iz 2019. godine.
Adrisov turistički segment ostvario je prihode od prodaje u iznosu od 105 milijuna eura, što je za 25% više nego u prvih šest mjeseci prošle godine, odnosno čak 31% više od realizacije iz 2019. godine, uz dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) u iznosu od 21 milijun eura, što je rast od 20%. EBIT je u prvih šest mjeseci iznosio jedan milijun eura, a neto dobit minus jedan milijun eura. Maistrin buking je i trenutačno bolji nego lani, kažu u kompaniji.
U prvom polugodištu 2023. godine poslovni rezultati Valamar Grupe poboljšani su u odnosu na 2022., za 3 posto u noćenjima te za 17 posto u prihodima, a sjeverne destinacije imaju neznatno više noćenja nego 2019.
Pod utjecajem inflacije, operativna dobit manja je od 2022. godine, napominju, a rast prihoda i zauzetosti u prvoj polovici godine, kao i dobro stanje rezervacija za glavnu sezonu pokreću im izglede za rast. Ipak, povećani troškovi rada, inflacija i visoke cijene energenata i dalje vrše pritisak na operativne marže, kažu u kompaniji koja je ove godine cijene usluga povećala za prosječnih 18,8 posto.
Najbolje brojke i dalje imaju u objektima premium segmenta, kako hotelima tako i kampovima, jer tu postižu više cijene i veće stope zauzetosti. Grupa očekuje da će ostvariti približno 11 posto veće prihode od pansiona u srpnju 2023. u usporedbi s istim razdobljem 2022. godine, nakon značajno povećane prosječne cijene na sličnom broju noćenja.
Operativni troškovi su im pak porasli 21,2% nakon kontinuiranih značajnih ulaganja u zaposlenike, te su troškovi rada povećani za 11,9 milijuna eura. Rasli su i troškovi za hranu i velik broj ostalih troškova zbog inflatornih pritisaka. Valamar je ostvario operativnu dobit od 2,4 milijuna eura, što je za 1,5 milijuna eura niže od dobiti istog razdoblja 2022. Napominju kako se pad tržišne cijene električne energije odrazio pozitivno na financijske rezultate Grupe.
Plava laguna ove godine je ostvarila 1,75 milijuna noćenja, ili 20% više noćenja nego lani, uz ostvarenih 72 milijuna eura prihoda, ili 38% više nego lani, te uz dobit od 1,8 milijuna eura, u odnosu na lanjski minus od 11 milijuna eura. Operativna dobit ove godine im je rasla za 48%.
Optimizacija troškova
Opatijski Liburnia Riviera Hoteli u prvoj polovici ove godine ostvarili su 25% bolji operativni rezultat (EBITDA), na razini od 2,1 milijuna eura, unatoč izazovima makroekonomskog i geopolitičkog okruženja koji su generirali značajan rast troškova energenata i opći rast ulaznih cijena, kao i povećanju rasta troškova plaća i ostalih materijalnih prava zaposlenika.
Kako ističu u svom izvješću, osim optimizacije troškova, ključnu ulogu u ostvarivanju poboljšanog operativnog rezultata ima 28 postotni rast prihoda od prodaje (19,1 milijuna eura), uz rast prosječne dnevne cijene na razinu od 110 eura (+4% u odnosu na 2022 te +33% u odnosu na 2019.). U LRH ističu da je trenutačna potražnja i dalje snažna, te bilježe za 7% bolje stanje rezervacija za period drugog polugodišta na kraju srpnja ove godine nego lani.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Suzuki Ignis je super..
Mjesta ko u BMW 3… Ili 1, ista stvar.. bil sam u pleteru gledati BMW i bil mi je bahat.. bil sam u tomiću i ovaj valja fore… Jel to neka pekara?
Za podsljemensku zonu veliki auti nisu neka sreća. Ni za parking..
Inače je Focus super, ali ne za Hrvatsku
Najnovija istraživanja u Ford Focus i Fiat 500 nameću 2 cilindraš kao standard budućnosti..
Što je Fiat 500 novi ćeće
Nissan
Vrijeme i za novi auto … Nažalost, pitanje je koji je danas ” muški auto”…
Dok je bilo kamiqa TDI bilo je dobro…
Fabia je short term rješenje . ( TSI) ako to kupim oću da servisa ne vidim svih 100000 km ..
BMW nema stražnju klupu a i prva nije nešto… Zatamnjena stakla koštaju 50000 eura… Pred 2012 je bio bolji… Ali ružniji.. najljepši je BMW..
Mercedes je malo preskup .. najljepši..
Renol je neopcija… Megane je ok, ali nekako mi nije dolazio u obzir. Clio je toliko skučen da se loše osjećam . Mjenjač nije valjao?
Pežol 2008 je ok . Ali .. i to je 200 000 kunića danas
Pežol 308 je prelosh za cijenu . Iako je prelijep i udoban . Retro 70 interijer , ali stražnja klupa skučena .. ( veliki nazadak u odnosu na pretprethodnu generaciju
Peugeot 3008 autina od 45000 eura jedva dovoljno mjesta.. ( tipa ko Scala/ kamiq)
Karoq sam isprobao ali sam prenizak i premali… Što je manji problem od cijene… I parkinga .
Sandero novi je prostran, ali vjerojatno ergonomija ne štima, a i ciganski auto ne kupujem…
Hyundai je super high finish, ali je isto ciganski auto..
Leon je lijep TSI..
Lutajući kartelskim bespućima, ustanovilo se da je atmosferski benzinac superioran dizelu iste zapremnine, dok je benzin lakša frakcija nafte.. isto kao što je ručni mjenjač superioran..
Suzuki je najbolja kupnja, ali toš je psihički bolesnik .
Vitara gazi, samo šta je interijer ružan..
Toyotu neću ni spominjati… Koji debil moraš bit za Toyotu ja stvarno ne razumijem..
A kako radi zaštita pješaka ( izumio Mercedes)….
Ford..
Ford Focus je prenizak . Možda ona cross country verzija.. ali gdje se to uopće kupuje ?
Uključite se u raspravu