U Kerestincu pokraj Svete Nedelje, u modernim plastenicima brenda Rajska rajčica, nastaju najkvalitetnije sorte rajčice pod "palicom" direktora Zvonimira Belića i 74 marljivih radnika.
Brend Rajska posluje u sklopu Zarja grupe, najvećeg proizvođača rajčica u Hrvatskoj, a nedavno su nakon više od 10 godina u novom poslovnom iskoraku i rebrandingu promijenili ime. Rajska godišnje proizvede tri milijuna komada pakirane rajčice koja se trenutačno prodaje u Hrvatskoj, u Sloveniju izvoze 25 posto rajčice, a u tijeku je i priprema izvoza za Srbiju te planovi za Bosnu i Hercegovinu.
U 2018. godini ostvarili su prihode od oko 17 milijuna kuna i neto dobit u visini 1,3 milijuna kuna, dok ove očekuju rast od 60 posto. Za odlične je rezultate, osim kvalitete proizvoda i rada, zaslužan i spomenuti rebranding u koji su uložili otprilike 700.000 vlastitih kuna, što je podrazumijevalo i troškove poput kreiranja nove ambalaže i prateće promotivne aktivnosti. Rebranding je bio potaknut proširenjem kapaciteta koje je obuhvatilo stopostotno povećanje površine staklenika s 2,5 hektara.
"Kako smo najveći proizvođač posebnih sorti rajčica u Hrvatskoj, a njegujemo specifičan način proizvodnje pri kojem ne koristimo pesticide i herbicide, htjeli smo stvoriti brend koji će jasno prikazivati naše posebnosti. U tom nastojanju obratili smo se brending agenciji Fabular koja je za nas osmislila ime Rajska i pomogla nam da već i pakiranjem prenesemo poruku kako uzgajamo rajčice punoga okusa prirodnim procesom bez prskanja. Sigurni smo da će cjelokupna priča privući nove kupce, a razveseliti naše vjerne gurmane. Dosadašnji pokazatelji su obećavajući i rebranding se za nas pokazao odličnim potezom", otkriva nam direktor Zvonimir Belić. Rajska rajčica je, inače, jedini licencirani proizvođač posebnih sorti rajčica u regiji, od starih sorti sjemena i najboljeg okusa.
Suradnici – bumbari
Njihova je posebnost to što im prilikom uzgoja pomaže 10.000 bumbara, a sorte rajčica koje uzgajaju među najboljima su u svijetu. "Odlučili smo proizvoditi upravo njih jer su najbolje i najukusnije. Posebno nas veseli oduševljenje posjetitelja prilikom ulaska u naše staklenike. Kažu nam da doslovce imate dojam da ste zakoračili u raj za sva osjetila. Miris naših rajčica vraća ih u djetinjstvo i ponosni smo što su upravo naši proizvodi simbol zdrave, domaće prehrane kojoj se svi težimo vratiti", ističe direktor.
Međutim, izazov u poslovanju s kojim se suočavaju, kao i većina industrija u Hrvatskoj, nedostatak je radne snage. "Trenutačno imamo 74 radnika, a imamo potrebu za povećanjem broja za još 20 posto, no pronalazak ljudi nam predstavlja velik izazov. Do 2016. godine nije bilo problema, ali je posljednjih mjeseci iznimno teško naći nove radnike, jer onih lokalnih nema. Imamo agronome i tehnologe, ali kako smo povećali kapacitete za sto posto, nedostaju nam radnici niže stručne spreme, tako da nećemo imati drugog izbora nego se okrenuti inozemnom tržištu rada.
Svjesni smo da konkurentnost na tržištu ovisi ponajprije o kvaliteti ljudi koje zapošljavamo i zato se u svakom trenutku trudimo omogućiti najbolje moguće uvjete našim zaposlenicima", govori nam Belić. Proces učenja i edukacije radnika kod njih traje otprilike tri mjeseca, tako da je u samim počecima, kaže direktor, potrebno uložiti u zaposlenike.
"Svakome radniku želimo pružiti mogućnost za razvoj i napredak, a takav pristup nam se višestruko vratio i među zaposlenicima imamo ljude koji su s nama već godinama. Na njih smo posebno ponosni i drago nam je što su dio naše priče i uspjeha. Dobro je da su otvorene kvote za strane radnike u sektoru poljoprivrede, no uvoz radnika iziskuje i znatne troškove za smještaj, edukaciju i ostalo, uz vrijeme potrebno za prilagodbu. Naravno da je najjednostavnije rješenje zapošljavati lokalno stanovništvo, njima smo uvijek davali prioritet, ali kako ih sada nema, bili smo primorani potražiti druge opcije. Trenutačno radimo na uvozu prvih radnika, a probleme s dobivanjem dozvola nemamo jer koristimo usluge agencije za zapošljavanje inozemnih radnika", objašnjava Belić.
Kobne oznake i uvoz
Dotaknuli smo se i dugo poznatog problema uvoza nekvalitetne rajčice i dampinških cijena koje ugrožavaju domaće proizvođače uz loše deklariranje proizvoda. "Na nekim proizvodima navedena je zemlja u kojoj se pakiraju proizvodi, ali ne i u kojoj se hrana proizvodi, odnosno uzgaja, tako da kupci ne mogu prepoznati što je domaći proizvod, a što uvozni, niti imaju naznaku o kvaliteti. Naša je rajčica u takvim uvjetima značajno istaknuta kvalitetom – bez obzira na konkurenciju, moram naglasiti kako kupci prepoznaju i traže naše proizvode, i na taj dio smo posebno ponosni", ističe Belić.
U bližoj budućnosti, kaže, planiraju širenje na druga tržišta te zapošljavanje dodatne radne snage, a njihov je najvažniji i dugoročni cilj pružiti svim kupcima kontinuiranu kvalitetu i svježinu proizvoda, uz jačanje svijesti o prednostima zdrave prehrane i značaju ekološke održivosti. "To su principi i standardi od kojih nećemo odustati. Rajska nije samo rajčica, već i dio globalnog nastojanja da se vratimo prirodi i domaćoj, zdravoj prehrani", zaključuje Zvonimir Belić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Nevjerojatno kako se sada iz dana u dan piše o tome kako nema radnika. A prije 10ak godina svi ti poslodavci su imali stav “ako nećeš ti ima ko hoće”…
Ma kakvi radnici! Kome to još treba u 21.stoljeću:
https://www.cnbc.com/video/2019/05/10/root-ai-unveils-a-ripeness-detecting-tomato-picking-robot.html
Uključite se u raspravu