Vijest kako je odlučeno da se nafta za preradu, koja se nalazi u spremnicima sisačke rafinerije, preveze na preradu u Rijeku, u Stožeru za obranu Rafinerije nafte u Sisku i očuvanje radnih mjesta, protumačili su kao znak postupnog gašenja proizvodnje u Sisku.
Zbog toga je u srijedu navečer hitno aktiviran Stožer, koji je održao izvanrednu sjednicu, kako bi se, prema ranijim odlukama, poduzele aktivnosti da se odvoz nafte spriječi.
"Svjedoci smo još jednog napada i pokušaja prijevare MOL-a, s namjerom gašenja rafinerije u Sisku kao glavnog konkurenta Molovim rafinerijama", priopćio je u četvrtak ujutro glasnogovornik Stožera Petar Sekulić.
S najnovijom odlukom o utovaru nafte u sisačkoj rafineriji i prijevoza željezničkim cisternama u rafineriju u Rijeci nisu upoznati Nadzorni odbor kao niti Uprava Ine, a protivne su dogovoru sa Vladom o zaustavljanju tih aktivnosti. Zbog toga je Stožer s namjerama utovara nafte upoznao lokalnu zajednicu, župana Ivu Žinića i gradonačelnicu Siska Kristinu Ikić Baniček, a informacija je proslijeđena i svim mjerodavnim institucijama vlasti u zemlji, navodi se u priopćenju.
"Danas kada Dalmaciju pustoše požari, pitamo se hoćemo riskirati nove ekološke katastrofe i požare u drugim dijelovima Lijepe naše? Prije eventualnih katastrofa u Gorskom kotaru, iz Siska poručujemo kako će prvo morati biti ugašen požar radnika sisačke rafinerije", poručio je Sekulić.
Odvoz nafte se neće dozvoliti
Stožer je pozvao Vladu da hitno reagira i zaustavi odluku o odvozu nafte, te najavio da se odvoz neće dozvoliti.
Koordinacija i organizacija blokade željezničke pruge na izlazu iz rafinerije na najvišoj je razini, a sindikati i Udruga hrvatskih branitelja Domovinskog rata Rafinerije nafte Sisak u stalnom kontaktu s radnicima i mnogim braniteljskim udrugama diljem Hrvatske, kaže se u priopćenju.
Javili su se i čelnici triju sindikata INe – Sindikat naftnog gospodarstva (SING), Sindikat naftne djelatnosti (INAŠ) i Samostalni sindikat energetike, kemije i nemetala Hrvatske (EKN) zatražili su hitan sastanak s Upravom kako bi se raspravilo pitanje ponovnog transporta nafte iz Rafinerije nafte Sisak u Rafineriju nafte Rijeka.
"Ovo je zvono na uzbunu, jer netko ciljano pušta ovakve informacije u javnost, a Uprava Ine još uvijek nije socijalnim partnerima i javnosti prezentirala svoje konačne odluke o Ininoj rafinerijskoj preradi. Bez vizije i programa održive rafinerijske prerade koji moraju uključivati Rijeku i Sisak nećemo dozvoliti da se na stražnja vrata guraju djelomična rješenja preko leđa radnika i otvoreno poručujemo Upravi i vlasnicima Ine – ili poštujte dogovoreno ili se suočite s posljedicama", izjavila je predsjednica SING-a Jasna Pipunić.
Uprava dosad nije obavijestila sindikate o kompletiranoj analizi i glavnim preporukama studije Deloittea, koja prema pisanjima medijima predviđa postupno gašenje rafinerije nafte u Sisku tijekom sljedećih pet godina i njezino pretvaranje u logistički centar i biorafineriju, dok bi se u istom razdoblju trebala dovršiti modernizacija rafinerije u Rijeci.
"Od Uprave očekujemo da u okviru socijalnog dijaloga upozna sindikate sa svojim stavovima u pogledu budućnosti Inine rafinerijske prerade. To se nikako ne može nazvati socijalnim dijalogom ili partnerskim odnosom u kojem jedna strana drugoj taji sudbinu za više od 1500 radnika koji su zaposleni u obje rafinerije", istaknuo je povjerenik EKN-a za Sisak Zvonimir Mikloš.
INA je posvećena pronalasku održivog rješenja za Rafineriju nafte Sisak
Inina je strateška odrednica održivo rafinerijsko poslovanje. To uključuje odluku vezanu za ulaganje u Postrojenje za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka, vrijedno oko tri milijarde kuna, ali i dugoročno održivo rješenje za Rafineriju nafte Sisak.U skladu s tim, početkom godine kompanija je angažirala Deloitte za provedbu projekta identifikacije i analize strateških opcija održivog poslovanja na sisačkoj lokaciji. Deloitte je proveo detaljnu i sveobuhvatnu analizu koja je predstavljena Nadzornom odboru i Upravi kompanije te se trenutno razmatra i bit će predstavljena svim uključenim dionicima. Do transporta nafte iz Rafinerije nafte Sisak u Rafineriju nafte Rijeka nije došlo niti će se isti dogoditi u narednim danima te nikome ne bi trebalo biti u interesu podizati tenzije i u javnost iznositi neprovjerene informacije.Svrha takvog transporta, ukoliko bi do njega došlo u budućnosti, bila bi testiranje internih kapaciteta u skladu s najvišim standardima zaštite zdravlja, sigurnosti i okoliša, a u skladu s danim smjernicama Uprave operativnom menadžmentu. Daljnje aktivnosti prijevoza domaće nafte željeznicom nakon toga, podložne su odluci Uprave. Naglašavamo kako je kompanija otvorena za socijalni dijalog jer smatramo kako je nužno provesti pregovore sa svim relevantnim dionicima na temu budućnosti Rafinerije nafte Sisak.Međutim, transport nafte i slične odluke nisu pitanje socijalnog dijaloga, već spadaju u domenu odgovornosti menadžmenta koji treba donositi odluke u najboljem interesu kompanije. Podsjećamo kako je u 2016. godini Rafinerija nafte Sisak generirala negativni tijek novca u iznosu od (194) milijuna kuna, a samo u prvoj polovici 2017. godine dodatnih (113) milijuna kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.tamo gdje se nešto uništavalo radnici su uvijek bili na nogama, prema rezultatima stajanja, bolje bi im bilo da su spavali kod kuće
Uključite se u raspravu