Financijska pismenost u direktnoj je vezi s edukacijom, a da upravo edukacija ima svoju svrhu pokazuje i istraživanje provedeno 2019. godine kada je financijska pismenost građana Hrvatske iznosila je 12,3 boda od ukupno 21 boda (59%).
Kako bi nastavili podizati financijsku pismenost mladih krajem prošle godine AZ fond dovršio je projekt Financijska pismenost za studente, u kojem je AZ fond s profesorima i studentima tri zagrebačka fakulteta (Ekonomskog, Grafičkog i Sveučilišta VERN) radio na promicanju tema s područja financija te financijskog i tržišta kapitala.
Studenti su kreirali sadržaje i vizualno ih oblikovali i prilagođavali svojim kolegama studentima, ali i svima onima koji po prvi puta ulaze u svijet rada i trebaju donijeti neke financijske odluke.
Na Ekonomskom fakultetu je u studenome 2020. proveden natječaj za izradu prezentacije osnova financijske pismenosti mladih na koji se prijavilo 11 timova i sudjelovalo 23 studenta koji su već prilično upoznati s ključnim financijskim znanjima potrebnim studentima po završetku studija i mladima prilikom izlaska na tržište rada.
“Razmišljajući kako mlade zainteresirati za pojmove s područja financija, a vodeći se svjetskim trendovima na tom području osmislili smo ovaj interaktivni projekt.
Zadatak je bio kreiranje sadržaja i vizualni identitet video filmova koji predstavljaju financijske proizvode s kojima će se njihovi kolege studenti i drugi mladi suočiti pri kraju formalnog obrazovanja i prvim zaposlenjem.
Producirani su video filmovi sa stručnjacima iz AZ mirovinskih fondova, predsjednikom Upravnog vijeća HANFA-e, Ante Žigmanom i financijskim analitičarom Velimirom Šonjom koji su odgovarali na pitanja vezana uz rad mirovinskih fondova, potrebi za dodatnom štednjom za mirovinu i komentarima vezanim uz šire tržište˝, objašnjavaju iz AZ fondova.
Projekt je trajao preko godinu dana, obuhvatio veliki broj studenata na sva tri fakulteta i rezultirao snimanjem četiri tematska filma u kojem su glavninu posla odradile nagrađene studentice s Ekonomskog fakulteta, a filmovi su animirani i grafički obrađeni koristeći nagrađeno kreativno rješenje studentice s Grafičkog fakulteta.
Uz četiri kraća formata pod naslovima Računi i kartice, Osiguranje, Mirovinsko osiguranje i Ulaganja montirana je i integralna verzija Financijska pismenost koja obuhvaća te teme. Ovi video materijali predstavljaju kompletiranje projekta i postavljeni su na YT kanal AZ mirovinskih fondova i dostupni su svim zainteresiranim mladim ljudima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu