Poslovanje putničkih agencija u Hrvatskoj ove će godine biti slično lanjskom, dok se iduće godine očekuju pomaci s obzirom na veliki potencijal za rad agencija u formi destinacijskih menadžment kompanija (DMK) u sklopu programa za produljenje sezone PPS ili Hrvatska 365, procjenjuje predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA) Boris Žgomba.
Žgomba vjeruje da će završni računi agencija za ovu godinu pokazati da je u incomingu (dolazak stranih turista u Hrvatsku) rezultat i nešto bolji od lanjskog, dok se za outgoing (odlazak domaćih u strane zemlje) to baš i ne očekuje, jer taj segment već godinama 'trpi' zbog lošeg standarda domaćih građana.
"Veseli me što se ski aranžmani u Hrvatskoj po agencijama ove godine prodaju bolje nego lani", kaže Žgomba te poručuje agencijama da se kao i brojne druge djelatnosti moraju prilagoditi promjenama na tržištu, pa i jače udruživati s ciljem ostvarenja boljih poslova.
"Agencije ne mogu raditi onako kako su radile prije deset pa ni pet godina. Sada neke rade bolje, neke lošije, ali tako je bilo uvijek, to je tržište na kojemu se dokazuje konkurentnost i doslovno svaki dan se treba raditi na promjenama strategija i poslovnih modela", navodi Žgomba.
Iduće godine za agencije veliku priliku vidi u programu produljenja sezone PPS ili Hrvatska 365 kojeg vodi Hrvatska turistička zajednica (HTZ) i Ministarstvo turizma. Ipak, smatra da taj program neće biti dovoljno uspješan bez aktivnog sudjelovanja agencija DMK, za što su također u UHPA-i proveli i još provode certificiranje agencija.
Izvanredna skupština UHPA-e u veljači
Žgomba se osvrnuo i na prozivke agencija nezadovoljnih radom UHPA-e, od kojih su neke zbog, kako kaže, nekorektnih istupa i ponašanja koje nije u skladu sa statutom, krajem ove godine isključene iz članstva.
Slijedom primljene inicijative, statutarnih obveza i želje da se rasprave razlike, početkom prosinca UHPA je sazvala za 11. veljače iduće godine izvanrednu skupštinu u Zadru, na kojoj će analizirati problematika vezana za rad udruge. Među temama je i mandat koji je aktualni direktor udruge Željko Trezner stavio na raspolaganje od 1. siječnja, kao i druge aktualnosti iz agencijskog poslovanja te o svemu što je od zajedničkog interesa i potreba za bolji položaj turističkih agencija u Hrvatskoj.
Članovima UHPA-e (njih oko 300 redovnih i oko 150 pridruženih) poslan je dopis s porukom da je skupština sazvana za veljaču jer treba vremena da se kvalitetno pripreme svi materijali, a članstvo se poziva da se na toj skupštini razgovara na bazi argumenata, izvještaja i revizijskog nalaza.
Ovih dana na poziv UHPA-e u njezinom se uredu provodi i revizija koja treba utvrditi kako su ured i udruga poslovali, kazao je Žgomba. "Sve interne institucije u UHPA-i su u funkciji, sve se radi po statutu i pravilniku", ustvrdio je.
U zadnjih nekoliko mjeseci oko UHPA-e i njezinog rada 'pletu' se različite priče, od nefunkcioniranja ureda te udruge do velikih plaća i benefita njenih vodećih ljudi, što Žgomba sve odbacuje i ocjenjuje netočnim.
"UHPA je jedna od vodećih agencijskih, pa i strukovnih (turističkih) udruga u Hrvatskoj, čije su poslovanje i aktivnosti transparentne, poboljšane i pojačane u zadnjih nekoliko godina", rekao je Žgomba.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu