Putničke agencije traže nižu stopu PDV-a

Autor: Poslovni.hr , 07. prosinac 2015. u 12:36
Foto: Dino Stanin/PIXSELL

Problematika PDV-a samo je jedna od aktualnih tema o kojima su krajem prošlog tjedna u Zagrebu raspravljali članovi te strukovne skupine.

Strukovna skupina putničkih agencija Komore Zagreb upozorava da stopa PDV-a od 25 posto 'guši' poslovanje agencija i stavlja ih u neravnopravan položaj u odnosu na ostali dio turizma koji ima stopu PDV-a od 13 posto, te su spremni za nove razgovore s resornim ministrom kako bi se došlo do povoljnijih rješenja.

Problematika PDV-a samo je jedna od aktualnih tema o kojima su krajem prošlog tjedna u Zagrebu raspravljali članovi te strukovne skupine, koja od osnivanje u srpnju ove godine predstavlja agencije Zagreba i Zagrebačke županije koje čine 30 posto ukupnog agencijskog poslovanja u Hrvatskoj.

"Iako je u Hrvatskoj više od tisuću putničkih agencija s ukupno četiri tisuće zaposlenih, od čega ih je oko 30 posto ili 300-ak u Zagrebu i Zagrebačkoj županiji, na marginama su hrvatskoga turizma i izostavljene s popisa nositelje turističke djelatnosti te je krajnje vrijeme da se to promijeni i da se agencijama i uz adekvatnu stopu PDV-a prizna status i važnost za turističke rezultate", naglasio je predsjednik te strukovne Skupine pri Komori Zagreb lvan Pukšar.

Osim PDV-a članovi Skupine razgovarali su i o globalnoj situaciji vezanoj uz sigurnost putovanja, što se odražava i na poslovanje agencija pa i na njihove prihode, kao i o problematici paket aranžmana pod koje u Hrvatskoj ulaze i poslovna putovanja, iako ih neke europske zemlje, primjerice Španjolska, izdvajaju iz tog dijela, čime automatski imaju manje poreze.

Podsjećaju i na 'stari' problem vezan uz organizirani autobusni prijevoz turista, jer su aranžmani hrvatskih agencija u startu zbog PDV-a i drugih nedefiniranih pravila nekonkurentni u odnosu na druge zemlje EU-a gdje za turističke autobusne ture vrijede daleko manji porezi.

"Putničke agencije su nedovoljno uključene i u promotivne aktivnosti Hrvatske turističke zajednice, a kako za njih nema sufinanciranja nastupi na sajmovima padaju na teret samih agencija, te ćemo stoga na lokalnoj razini razgovarati s Turističkom zajednicom grada Zagreba o mogućnostima zajedničkog nastupa na sajmovima u inozemstvu, posebice u dijelu aranžmana vezanih za posjet stranih turista Zagrebu", najavio je Pukšar.

Prema podacima Fine prošle je godine na području Zagreba i Zagrebačke županije u djelatnosti putničkih agencija i touroperatora poslovalo više od 320 tvrtki s više od 1.500 zaposlenih i uz ostvarenih 1,26 milijardi kuna ukupnih prihoda, što je bio udjel od gotovo 30 posto na razini te djelatnosti u Hrvatskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close