Tekuća turistička sezona iznjedrila je brojne kontroverze, kako u pogledu samog rasta tako i u pogledu pojedinih segmenata ponude, prije svega privatnog smještaja i ugostiteljskog sektora.
Velik rast broja novih apartmana i kuća za odmor koji su se u protekle dvije-tri godine pojavile na tržištu dovele su do prilično slabe popunjenosti u tim segmentima, a isto vrijedi i za destinacije koje pate od manjka kvalitetne hotelske ponude. Kakva ponuda, takva i struktura gostiju, kažu upućeni iz turističkog sektora.
Veći broj Amerikanaca
A među svijetlim točkama sezone ističe se – Pula. O tome svjedoče i brojke. U prvih sedam mjeseci Pulu je posjetilo gotovo 260 tisuća turista koji su ostvarili 1.085.000 noćenja. To je 6% više dolazaka i 3% više noćenja nego prošle godine. Osim kvalitetnije ponude, turisti su bili privučeni i bogatim koncertnim doživaljajima. Samo u srpnju gosti Pule mogli su uživati u vrhunskim nastupima Simple Mindsa, Lennyja Kravitza i Duran Duran.
U Puli se ovih dana odmara više od 20 tisuća gostiju, od kojih je gotovo četvrtina u hotelima. Upravo zbog kvalitete i usluge, hoteli visoke kategorije bilježe veliku popunjenost, a kao veliki dobitnik turističke sezone u Istri ističe se Grand Hotel Brioni Pula koji je imao odličan booking u prvih sedam mjeseci ove godine. Tome je svakako doprinijela i odluka da hotel bude otvoren tijekom cijele godine. Strategija se očito isplatila, a struktura gostiju netipična je za hrvatske turističke prilike.
“Struktura gostiju hotela je raznolika, imamo i dosta gostiju iz Velike Britanije i zemalja Beneluksa, a najveći udio gostiju dolazi s tržišta Njemačke, Austrije i Italije. Osim toga, važnim držimo činjenicu da se pokazuje također dobar trend povećanja broja gostiju iz SAD-a”, rekli su nam iz menadžmenta ovog hotela.
Arena Hospitality Group u čijem je vlasništvu ovaj hotel je u prvih šest mjeseci ove godine imala rast ukupnih prihoda od 18,9%, na iznos od 50,3 milijuna eura. Prihodi od smještaja povećali su se za 17,2% na 39,5 milijuna eura dok se stupanj popunjenosti povećao za 162,8 baznih poena na 38,5%. “Što se tiče regije, prevladavaju domaći gosti iz Hrvatske, pogotovo u poslovnim boravcima te vikend boravcima u predsezoni”, rekli su nam iz hotela.
Važna dostupnost tehnologije
Posjećenost u poslovnom segmentu bila je također vrlo uspješna i brojne tvrtke i organizacije prepoznale su, posebno u predsezoni, Grand Hotel Brioni Pula kao savršeno mjesto za održavanje događanja, sastanaka, prezentacija, evenata…
“Posebno u predsezoni i posezoni, hotel privlači mnoge poslovne goste koji izražavaju zadovoljstvo profesionalnošću i visokim standardima. Upravo u business segmentu, gosti pridaju veliku važnost naprednoj tehnologiji koja je dostupna u hotelu i omogućuje im bezbrižno kombiniranje odmora i poslovnih obaveza. Poticanje gostiju na korištenje digitalnih tehnologija pokazalo se kao vrlo uspješan potez”, zaključuju iz Grand Hotela Brioni Pula.
Iz Turističke zajednice Pula poručuju da hrvatskom turizmu treba više takvih gostiju, ali i objekata. Takvi hoteli, izjavila je nedavno direktorica TZ Pula Sanja Cinkopan Korotaj – donose kvalitetne goste i dužu sezonu odnosno cjelogodišnji rad. Takvi gosti imaju novca, ne troše samo na smještaj, već koriste i druge sadržaje, od kulture, rekreacije, sporta.
I priča iz Pule dokazuje ono što stručnjaci već odavno tvrde. Za novi smjer turizma i pridobivanje kvalitetnije skupine potrošača treba dobro uskladiti kvalitetu hotelske ponude s kvalitetom usluge i ponude u samoj destinaciji. Hotel od pet zvjezdica ne može funkcionirati u destinaciji koja je na razini dvije zvjezdice. Nekretninski bum pod kamuflažom kratkoročnog najma ostaje veliki izazov, kako za Istru tako i za cijelu hrvatsku obalu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu