Njihovo istraživanje otkrilo naše najveće zablude o hrvatskom turizmu

Autor: Marija Crnjak , 05. lipanj 2019. u 12:38
Foto: Igor Kralj/PIXSELL

Znanstveno utemeljeni alat sveobuhvatno skuplja podatke turista iz online izvora u vezi ljepota prirode, gastro ponude, običaja….

Iako se redovito nalazi na popisu turističke ponude kojom se volimo hvaliti, turisti hrvatsku gastronomiju doživljavaju tek kao servis i u svojim online objavama na društvenim mrežama, forumima i drugim platformama opisuju je generičkim riječima kao što su ručak, večera, vino, restoran, kafić. 

Ono što se, pak, ne ističe  u promociji hrvatskog turizma i očito je podcijenjeno, tradicionalno je ispijanje kave u kafićima, koje turisti posebno vole i puno o tome pišu.  Turistima u Hrvatskoj, pak, najviše smetaju gužve u destinacijama kao što su Plitvička jezera, Dubrovnik, čak Hvar, na plažama, a Hrvatsku i dalje dosta često spominju u negativnom kontekstu Domovinskog rata. A iako nam glavni slogan glasi "Hrvatska puna života", turisti u našoj zemlji najviše doživljavaju lijepu prirodu, dok na aktivnosti otpada tek nešto manje od 15 posto objava turista, a na gastronomiju tek 9,7 posto.

Slovenski slogan "Zelena, aktivna, zdrava"  znatno više se poklapa s percepcijom turista koji Sloveniju u 60 posto objava povezuju s lijepom prirodom te 20 posto s vanjskim aktivnostima. Sve su to otkrića novog alata za analizu imidža turističke destinacije pod nazivom eDEST, koji su zajedničkim snagama razvili stručnjaci konzultantske kuće Horwath HTL te tvrtke Thinktourism za turistička istraživanja i podatkovnu znanost. Radi se o inovativnom proizvodu koji planiraju plasirati i na globalno tržište.

Prvi klijenti izvan Hrvatske već su naručili prve analize, otkrili su na predstavljaju projekta u utorak Siniša Topalović, partner u Horwathu te Katarina Miličević, direktorica tvrtke Thinktourism koju je osnovala lani kad je napustila Institut za turizam.   

"Ovo je prilika da izvezemo domaću pamet u bar 55 zemalja u kojima posluje Horwath HTL, jer se radi o jedinstvenom, znanstveno utemeljenom alatu koji mjeri sveukupni imidž destinacije, kazala je Katarina Miličević.  Alat funkcionira tako da prikuplja zapise turista s različitih tržišta i govornih područja, te obrađuje dobivene big data. Autori ističu da eDEST ima brojne značajne prednosti u usporedbi s tradicionalnim istraživanjima.  Za početak, nema ograničenja veličine uzorka, geografskog tržišta, jezičnih ograničenja,  a pritom je jeftiniji. Također, ima veću učinkovitost  i preciznu analizu koja se postiže pomoću specijaliziranog algoritma za procesuiranje prirodnog jezika. Prikupljanje podataka je sveobuhvatnije, i daje mogućnost praćenja, prikupljanja i segmentiranja vrlo širokog uzorka podataka iz različitih online izvora. Naime, više od 60 posto današnjih turista odabire destinaciju online.   

"Jako puno novca ulaže se u marketing destinacija, a slabo se prati rezultat tih aktivnosti. Ovaj alat omogućuje destinacijama da doznaju istinu o tome kako ih vide gosti, što im može biti temelj za buduće donošenje odluka. Rezultati eDEST-a mogu biti osnova za donošenje turističkih i marketinških strategija, brend strategija na svim razinama", istaknuo je Siniša Topalović, pojasnivši da su se za suradnju odlučili jer su vidjeli veliku perspektivu za primjenu ovog alata na  globalnom tržištu, ali i u Hrvatskoj. 

Ključni korisnici eDEST sustava uključuju ministarstva i nacionalne turističke organizacije, regionalne i destinacijske turističke organizacije, gradske uprave, marketinške agencije, te upravitelje turističkih atrakcija. Budući da je uskoro u planu izrada nove turističke strategije Hrvatske, e-DEST planiraju predstaviti  Ministarstvu turizma i Hrvatskoj turističkoj zajednici, ali i svim destinacijama te hotelskim kućama, za koje razvijaju posebnu platformu. U pripremi je online platforma eDEST na kojoj će destinacije samostalno moći dobiti kratke servisne informacije.  Također, u Thinktourismu razvijaju još jednu uslugu eWOM (Word of Mouth).

Komentirajte prvi

New Report

Close