Prvi je hrvatski softveraš s više od 1000 radnika, prvi je hrvatski jednorog, prvi je u nas sagradio poslovni kampus, očekuje se da će biti i prva hrvatska tvrtka koja će izaći na američku burzu. Infobip je u doista kratko vrijeme postigao neke uspjehe o kojima si sanjati može dozvoliti vrlo mali broj tvrtki u Hrvatskoj.
Nema još ni 20 godina, pa ni 19, da je osnovan Infobip, kojem je i danas na čelu Silvio Kutić, po svemu za hrvatske prilike neobičan biznismen. U vijestima gotovo da ga i nema, osim kada se o Infobipu radi, javnost ne zna ni kakav automobil vozi, ni u kakvoj kući živi. Tek će se tu i tamo pojaviti vijest da je kao osobnu investiciju na nekoj dražbi kupio neko zemljište u rodnoj Istri, a i o tome ćete od njega doznati samo nekoliko rečenica.
Značaj Infobip Shifta
Silvija Kutića poznaje se jedino kroz tvrtku koju razvija gotovo dva desetljeća, a u čemu su mu pomagali brat Roberto i Izabel Jelenić. Od nekoliko stolova u pulskom inkubatoru za poduzetnike do vrijednosti veće od milijardu dolara u samo 14 godina priča je koja je ispričana velik broj puta.
Inženjer elektrotehnike koji je vrlo rano shvatio kako sjedenje u uredima nekog državnog poduzeća nije za njega bavio se idejom tvrtke za tehnološke usluge još kao student. Nekoliko je puta pokušao s projektom, dok konačno nije uspio pokrenuti Infobip 2006.
Danas tvrtka ima više od 3400 zaposlenika, a strane medije, koji su ionako već postali imuni na priče o jednorozima, posebno je zaintrigiralo da je hrvatski unicorn nastao u mjestu sa 3000 stanovnika – Vodnjanu. Poznavatelje globalnog IT-a privuklo je i što Infobip nije imao vanjskih ulagača, razvijali su se iz zarađenih sredstava, za to postoji i izraz – bootstrap. Otac mu je posudio 12.500 eura da pokrene svoju novu tvrtku.
Prvu je investiciju Infobip ostvario ulaganjem newyorške tvrtke One Equity Partners od 200 milijuna dolara, nakon čega je uslijedilo i dosezanje statusa jednoroga. Zadovoljan je primijetiti kako u Hrvatskoj danas postoji vrlo živahna i uspješna tehnološka zajednica. Dosta zahvaljujući i Infobip Shiftu, godišnjem okupljanju razvojnih programera i drugih tehnoloških znalaca u Zadru.
“Uvijek smo bili usredotočeni na izgradnju prave kulture i uključivanje pravih ljudi, tražimo prvo pravi stav, a potom znanja koja bi nam koristila”, kaže jer misli da se vještine mogu naučiti, ali ne i stav prema poslu i uspjehu. A najlakše je do njega doći radeći jer se kroz rad najbolje i uči, tako razmišlja Silvio Kutić.
Infobip je nastao na drukčijoj primjeni običnih SMS-ova. No pokazalo se da je komuniciranje, pogotovo ono između korisnika i pružatelja usluga, stalno i može se odvijati na različitim platformama, pa i onim koje većina smatra arhaičnima, upravo poput SMS-a. Stvar je u tome da tvrtka mora biti u stanju praktično trenutačno odgovoriti na izazove, inovirati, neprestano se prilagođavati.
Europski projekt
“U svojem DNK želimo biti vrlo inovativni. Mi smo inženjerska tvrtka i organizirani smo u male timove i sposobni smo inovirati u različitim vertikalama u kojima poslujemo”, opisao je Silvio Kutić.
Nije onda čudno ni to što je upravo Infobip jedina tvrtka iz Hrvatske koja će sudjelovati u europskom projektu IPCEI kojim Europa želi izgraditi novu decentraliziranu softversku infrastrukturu, globalnu komunikacijsku platformu nove generacije.
Logičan je to europski izbor jer zahvaljujući svom glavnom proizvodu, komunikacijskoj platformi u oblaku i uslugama koje mogu doprijeti do gotovo sedam milijardi korisnika u više od 190 zemalja, Infobip omogućuje mobilnu komunikaciju poslovnih subjekata sa svojim korisnicima, na svakom kanalu i uređaju u bilo kojem dijelu svijeta.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu