Prvi baterijski vlak ne treba elektrificiranu prugu, a vozit će već od sljedeće godine

Autor: Mateja Šobak/VL , 29. listopad 2024. u 06:31
Baterijski vlak iz Končara među prvima je napravljenima u Europi, jedini je takav bio na InnoTransu. Pogonske baterije smještene su na krovu vozila, rađene su na bazi litijske NMC tehnologije i kapaciteta su energije od 736 kWh/PD

Končarovo rješenje predstavljeno u Berlinu nominirani je gospodarski događaj godine.

BMV za tračnice prema budućnosti. Tako bi se, u najkraćim crtama, mogao opisati najnoviji pothvat Končara; baterijski motorni vlak (BMV) kojem za pogon nije potrebna elektrificirana pruga, već isključivo baterije koje se pune na posebno razvijenim punionicama koje je osmislio – opet Končar.

Samostalni razvoj i predani rad stručnjaka – najnoviji tehnološki iskoraci Končara rezultat su upravo kombinacije navedenih segmenata, istaknuo je Josip Ninić, predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila, u rujnu u Berlinu.

U prvom kvartalu 2025.
Najveći svjetski sajam transportne industrije InnoTrans održavao se ondje, na 200.000 četvornih metara izložbenog prostora te na 3500 metara tračnica okupilo se više od 2900 izlagača.

Končar je nastupio tradicionalno, ali na način na koji se dosad publici nikad nisu predstavili. Čak dva njihova vlaka mogla su se proučiti; baterijski i mjerni, a premijera upravo baterijskog jedan je od pet nominiranih gospodarskih događaja godine u izboru Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika.

Baterijski vlak iz Končara među prvima je napravljenima u Europi, jedini je takav bio na InnoTransu, a posebno su na njega ponosni i u samoj tvrtci, kako je rekao i Josip Ninić.

“Naš baterijski motorni vlak (BMV) u ovoj konkretnoj industriji zasigurno pripada u vrlo uzak krug suvremenih tračničkih rješenja i odražava bogato iskustvo Grupe Končar u razvoju vlastitih visokotehnoloških proizvoda, posebice u segmentu urbane mobilnosti.

Takvi vlakovi koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj mreži željezničkih pruga, a u pokretu će ih držati pogonske baterije koje se pune isključivo pomoću stabilnih energetskih priključaka za punjenje, pri čemu smo itekako vodili računa i o pratećoj infrastrukturi koja se također proizvodi upravo u Končaru”, opisao je predsjednik Uprave Končar-Električnih vozila.

A kako objašnjavaju u tvrtci, njihovi su baterijski vlakovi namijenjeni širini kolosijeka od 1435 mm i najvećoj dopuštenoj brzini od 120 km/h, a odlikuje ih dvodijelna kompozicija koja sadrži 102 sjedeća mjesta te ukupni kapacitet za 216 putnika.

“Pogonske baterije smještene su na krovu vozila, rađene su na bazi litijske NMC tehnologije i kapaciteta su energije od 736 kWh. Budući da sigurnost vozila za Končar oduvijek predstavlja najviši prioritet, velika pozornost posvećena je odabiru baterijskih paketa, koji ispunjavaju najstrože europske zahtjeve na litijske baterije”, kažu o baterijskom vlaku u firmi koja ga je radila.

Na pruzi trebao bi se pojaviti u prvom kvartalu sljedeće godine jer još 2022. potpisan je ugovor za s Hrvatskim željeznicama (HŽ) za kupoprodaju prototipa jednog baterijskog i jednog baterijsko-elektromotornog vlaka, kao i za šest stabilnih energetskih priključaka.

Oko 6 mil. eura
“Uvođenjem baterijskih vlakova u promet poboljšat će se lokalna i regionalna povezanost, mobilnost te unaprijediti kvaliteta usluge. U prometu će biti moguće funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime će biti osiguran veći kapacitet i niži operativni troškovi”, kažu u Končaru.

A sami baterijski vlakovi, koji su dio projekta NPOO-a, koristit će se na dijelovima pruge koja nije elektrificirana, najviše u regijama Istre i Dalmacije, dok će hibridbi vlakovi, koji također dolaze iz Končarove tvornice, ići prema sjeverozapadu Hrvatske te prema Slavoniji.

Cijena baterijskog vlaka jest oko šest milijuna eura, a što se Končar – Električnih vozila tiče, tijekom godina modernizirali su više od 400 električnih lokomotiva za željeznice u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, Makedoniji, Rumunjskoj, Bugarskoj i Turskoj, dok su prije 19 godina startali i sa serijskom proizvodnjom te isporukom niskopodnih tramvaja koji se mogu vidjeti, među ostalim, i na ulicama Zagreba.

Komentirajte prvi

New Report

Close