Pruga odskočna daska za 100 manjih tvrtki

Autor: Suzana Varošanec , 22. listopad 2015. u 22:00
Paško Vela, predsjednik Uprave Dalekovoda, Foto: Vjeran Žganec Rogulja / Pixsell

Neće samo DIV, Dalekovod i Zg-Montaža profitirati na pravcu D. Selo-Križevci.

Snažno se pomaže razvoju hrvatske industrije, komentirao je predsjednik Uprave Dalekovoda Paško Vela pobjedu hrvatskog konzorcija koji će realizirati projekt na pruzi Dugo Selo-Križevci. Preokret je što prvi put hrvatske tvrtke nastupaju kao konzorcij, a ne podizvođači stranih kompanija. U jakoj konkurenciji dokazali smo konkurentnost, kaže, i to nakon ozbiljne pripreme zajedničkog tima inženjera koji su secirali svaku stavku troška u ponudi.

“Na poslu će biti angažirano i 100-tinjak hrvatskih kompanija kao podizvođači, a moguće je da će se pokrenuti i novi val zapošljavanja. U tvrtkama koje čine domaći konzorcij – DIV, Dalekovod i Zagreb-Montaža, uz podizvođača Hidrolektru ukupno je 5200 radnika”, kaže Vela, dodajući da je zbog rasta posla u 2015. Dalekovod zaposlio 100 novih radnika. U radovima ukupne vrijednosti 1,239 milijardi kuna Dalekovodov udjel iznosi oko 400 milijuna, a bit će zaposlena i njegova tvornica u Velikoj Gorici.

“Posao je od strateške važnosti jer omogućuje stjecanje nove reference za tenedere iz željezničke infrastrukture koji su u planovima diljem Europe. Pripremamo se za nekoliko natječaja u 2016., a spremni smo i za iskorak na druga tržišta”, kaže Vela. 

Inače, dosadašnje slične projekte koji su financirani iz sredstava EU fondova, odrađivale su isključivo tvrtke u stranom vlasništvu. Trenutno je, primjerice, u fazi ugovaranja dionica nove pruge Gradec – Žabno, i to sa španjolsko­njemačkim konzorcijem Comsa Wiebe.

U zadnjih sedam godina u kojima se domaće graditeljstvo, najviše pogođeno gospodarskom krizom, nije stiglo pripremiti za konkurentne ponude i konzorcijalni nastup, slični kapitalni projekti ugovorani su s izabranim stranim izvođačima i zajednicama ponuditelja. Najčešće su primat imali talijanski Salcef i austrijski građevinski div Swietelsky, koji je u Hrvatskoj otvorio svoju podružnicu te je nastupao u zajednici s tvrtkom kćeri Hrvatskih željeznica ­ Pružne građevine. Salcef je tako izvodio 66,5 milijuna eura vrijedan projekt modernizacije i rekonstrukcije pruge Vinkovci – Tovarnik. Dobio je i posao na pruzi Okučani ­ Novska koji je iznosio 35,85 milijuna eura.

Komentirajte prvi

New Report

Close