U intervjuu Poslovnom dnevniku Nedjeljko Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK, izjavio je da "turističke agencije gube trku u smještaju kod iznajmljivača i kod hotela jer su veliki provideri i portali preuzeli globalno tržište".
Za komentar smo zamolili Borisa Žgombu, predsjednika Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), koji se s takvim stavom ne slaže. "Ne možemo izvlačiti zaključke dokle god nemamo službene podatke. Privatni smještaj u Hrvatskoj je ove godine doživio rast, primjerice u Istri 10 do 12, a u Splitu čak 20-ak posto. Svi kanali prodaje bilježe rast. Sukladno tome, i domaće turističke agencije imale su više posla, jer upravo one najbolje poznaju svoj teritorij i imaju najveću bazu privatnog smještaja", napominje Žgomba.
"Govorimo o živom tržištu, gdje agencije imaju prostora za rast. Portali uzimaju svoj dio prometa, ali to nas ne ugrožava jer imamo 500.000 kreveta u privatnom smještaju. Privatne turističke agencije su tržišni konsolidatori. Velikim se kompanijama ne isplati ići od kuće do kuće i dogovarati poslove s iznajmljivačima, pa se dogovori s vlasnicima privatnog smještaja sklapaju preko lokalnih agencija, koje okupe po nekoliko desetaka vlasnika u jedan paket i ponude ga dalje. U tom slučaju agencija nije vidljiva, ali upravo ona odradi velik dio posla", kaže Žgomba, kojeg ne brinu novi kanali prodaje. Uostalom, neke su agencije i same zakupile prostor na portalima pa sada i na taj način nude smještaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu