Vlada Andreja Plenkovića još jednom je potvrdila svoj imidž da nema odvažnosti u donošenju teških odluka. Jučerašnji neuspjeli pokušaj da prije nje odluku o rješavanju krize Uljanika odobre koalicijski partneri vraćen je na doradu. Prijedlog je zapeo na uvjerljivosti kojom im je model rješenja prikazao ministar gospodarstva Darko Horvat.
Isplati li se riskirati?
I koalicijski partneri koji nisu a priori protiv saniranja, poput Radimira Čačića ili Ivana Vrdoljaka, ostavili su mu zadatak da im predoči konkretnije kalkulacije koliko državu stoji stečaj i restrukturiranje i uvjeri ih isplati li se ići u to. Stoga je za tjedan dana odgođeno odlučivanje o Uljaniku na Vladi. Međutim, Horvat nema problem uvjeriti u nužnost skupog saniranja pulskog i riječkog brodogradilišta samo među koalicijskim partnerima.
Prijepor oko ideje da država intervenira novim rescue aidom i "posuši" stare dugove, nije prisutan samo na razini većine u Hrvatskom saboru, nego i unutar same Vlade. Nije nepoznanica da je ministar financija Zdravko Marić nesklon ideji da država za Uljanik izdvaja više od onoga što joj na naplatu dolazi po danim jamstvima za gradnju brodova u Puli i Rijeci. Uz jamstva koja su već naplaćena, gotovo tri milijarde kuna spreman je pokriti još oko milijardu i pol kuna koliko je izravno država po tom osnovu izložena, uz mogućnost da se dogovorom s naručiteljem jaružala, najvećeg i poprilično izgrađenog broda, bitno umanji udar.
Ministar Horvat, pak, u paketu kojim se priprema ulazak strateškog partnera Brodosplita i Fincantierija iznosi osjetno više troškove, od šest do osam milijardi kuna, za čije pokrivanje je nužno donošenje političke odluke, budući da strateški partner uvjetuje ulazak u grupu "počišćenu od prošlosti" i nastavak rada bez potpore države kakve se davalo u prethodnim postupcima privatizacije velikih domaćih škverova. No, bez odobrenja koalicijskih partnera Vlada očito nema namjeru braniti projekt i dva će brodogradilišta u tom slučaju neizbježno ići u stečaj.
Opet odgoda za 3. maj
Sutkinja Trgovačkog suda u Rijeci Ljiljana Ugrin jučer je još jednom odgodila otvaranje stečaja riječkog brodogradilišta, upravo se oslanjajući na najave da će na sjednici Vlade u petak biti konačno odluke o međufinanciranju i programu restrukturiranja.
Novo ročište sazvala je za dva tjedna, a pozivajući se na izvješće privremenog stečajnog upravitelja Zdravka Čupkovića, navela je da se u 3. maju stečajni plan praktički ne može napraviti jer je tvrtka integrirana u grupaciju, pa tako nema financijsku i druge službe, niti projektni biro, no naznačila je da se radi na sistematizaciji koja predviđa vraćanje tih službi. No, problem je što je s krizom velik broj kadrova napustio škver, kao i u Puli, u kojem je nalaz još gori, jer je za razliku od riječkog škvera tvrtka nije solventna i ispunjava sve uvjete da se proglasi gašenje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu