Propada gospodarska niša koja je Hrvatskoj nosila 4,5 milijarde kuna godišnjeg prihoda

Autor: Marija Crnjak , 12. ožujak 2021. u 13:15
Prizori kakvi su bili ljetna svakodnevica prijašnjih sezona ove se neće moći ponoviti zbog epidemioloških mjera/ IGOR ŠOBAN/PIXSELL

Fond oporavka trebao bi osigurati nužni likvidonosni poticaj tvrtkama u koncertnoj industriji od najmanje 10 posto ostvarenog prometa u 2019. godini.

Pandemija kao najveća kriza koncertne industrije u povijesti dovodi u pitanje opstanak djelatnost organizacije koncerata i glazbenih festivala u Hrvatskoj, biznisa koji je u godinama prije ove krize generirao bar 4,5 milijarde kuna prihoda. Zbog toga, ali i kako bi se omogućilo hrvatskim građanima i našim gostima da ubuduće mogu uživati u ovom važnom dijelu kulture, nužna je uspostava fonda oporavka i na području koncertne djelatnosti, upozorava Udruga organizatora koncerata Promo čije članice već godinu dana ne ostvaruju prihod.

Podsjećaju pritom da su koncerti i glazbeni festivali, od proglašenja pandemije prvi onemogućeni u održavanju glazbenih programa, i zadnji će biti omogućeni. Problem ne zahvaća samo njih, već i niz drugih djelatnosti koje žive od festivala, od tvrtki za iznajmljivanje profesionalne scenske opreme, turističkih tvrtki, zaštitarskih tvrki, autoprijevoznika, transportne logistike.

“U godinu dana pandemije nije bilo nikakve mogućnosti za zdravstveno sigurnu organizaciju koncerata ili glazbenih festivala u formatu koji publika i glazbenici očekuju i poznaju, ali su se profesionalni organizatori koncerta i festivala u Europi pripremali za stvaranje preduvjeta za sigurno održavanje koncerta i glazbenih festivala u uvjetima ‘novog normalnog'”, ističu iz udruge koja je kao dio europske mreže profesionalnih organizatora koncerata i glazbenih festivala radila na mogućnostima sigurnog održavanja koncerta i glazbenih festivala u uvjetima pandemije.

Udruga Promo smatra da bi fond oporavka trebao osigurati nužni likvidonosni poticaj tvrtkama u koncertnoj industriji od najmanje 10 posto ostvarenog prometa u 2019. godini kako Hrvatska ne bi postala pustinja na europskoj koncertnoj mapi. “Glavni kriterij fonda oporavka trebalo biti jačanje međunarodne konkurentnosti kako bi se kvalitetom i kvantitetom zadržala i unaprijedila koncertna, klupska i festivalska scena. Fond oporavka bi trebao zadržati radna mjesta educiranih profesionalaca u koncertnoj industriji te bi također trebao pomoći rental kompanijama”, kažu u udruzi te podsjećaju da su zemlje EU u velikoj većini već podržale svoju koncertnu industriju u 2020. godini i to će nastaviti i u 2021. godini.

U međuvremenu, rade se istraživanja o mjerama za sigurno održavanje glazbenih festivala u pandemijiskim uvjetima, a uz cjepiva najvažniji alat su testovi na covid. Na razini europske radne grupe izrađen je elaborat za sigurno održavanje glazbenih festivala, u čijoj su izradi uz glazbene profesionalce sudjelovali i znanstvenici. Uz elaborat, provedena su i znanstvena istraživanja u Njemačkoj i Španjolskoj radi provjere rizika širenja zaraze na koncertima i festivalima u zatvorenim prostorima, a u tijeku su istraživanja u Nizozemskoj i Izraelu koja trebaju potvrditi hipotezu o mogućnosti sigurnog održavanja velikih manifestacija na otvorenom. Najavljena su i daljnja istraživanja u Španjolskoj, Francuskoj i Njemačkoj s većim brojem ispitanika u publici.

Komentirajte prvi

New Report

Close