Zbog krize, sve skupljeg održavanja i sve složenije administracije bogataši u Hrvatskoj rasprodaju svoju flotu od 137 sportskih aviona, doznaje Poslovni dnevnik.
Samo na Njuškalu pronašli smo sedam oglasa za prodaju takvih zrakoplova od kojih je naskuplja Cessna 210L Centurion s cijenom od 999 tisuća kuna.Ukupan broj sportskih aviona u Hrvatskoj još je i veći, jer ih je dio registriran preko tvrtki.Jedan od njih, Ante Atila, direktor tvrtke Noj produkt iz Velike Kosnice kaže da je početkom siječnja svoj sportski avion Cessnu 172 N Skyhawk za pola milijuna kuna preko javnog natječaja prodao Fakultetu prometnih znanosti."Volim letjeti i zadnjih pet do šest godina pilotiram po 50-ak sati godišnje, ali odlučio sam prodati svoj avion jer me tretiraju kao da imam Airbus ili Boing, a ne mali sportski avion", kaže Atila.Dodaje da se pod izlikom EU od njega traži toliko administracije oko aviona da bi morao zaposliti osobu samo da se time bavi. Država mu je cijenu dozvole, osiguranja i registracije povećala s 900 kuna na više od 22.000 kuna. Uz to je uvela dodatak od 5 kuna na litru goriva itd. Konačno, većina sportskih aerodroma u Hrvatskoj mahom je zatvorena.Navodi da oni uz obalu rade sezonski, aerodrom u Varaždinu je zatvoren, a sportski aerodrom Lučko nema ni WC s lavaboom za oprati ruke.
"Drago mi je što je fakultet bio zainteresiran da na mom avionu školuje buduće pilote, jer ovdje nema specijaliziranih posrednika u prodaji avionima", kaže Atila.Ističe da mu jedino nije drago što mu nisu pokazali na koliko je vještak procijenio njegovu vrijednost, jer je uvjeren da vrijedi više nego je za njega dobio. "Oni taj avion poznaju u dušu, jer sam kod njih radio i servis i ugradnju novog motora što me koštalo 360.000 kuna", kaže Atila.Fakultet prometnih znanosti iz Zagreba ipak neće tako skoro kupovati nove avione. Jedini centar za školovanje profesionalnih pilota u Hrvatskoj, koji k tome ima 22 godine tradicije, u svojoj floti sada ima pet aviona. Tri su jednomotorne Cessne 172, jedan dvomotorni Piper Seminola te jedan jednomotorni kompozitni zrakoplov Diamond Katana DV 20.Na Fakultetu prometnih znanosti kažu da su o javnoj nabavi spremni reći sve, ali isključivo anonimno.
Tako naš izvor, inače dobro upućen u ovaj posao, tvrdi da im je kupovina rabljenog, a obnovljenog aviona, bila najisplativiji izbor."To je ispalo tri do pet puta jeftinije nego da smo kupili novi avion, a i sudski vještak ga je procijenio na veći iznos od onoga koji smo platili", kaže izvor.Dodaje da im za obrazovanje budućih pilota treba svih pet aviona, jer godišnje rade više od 2000 sati leta. Lani su, kaže, imali 2300 sati leta."Trenutačno nam je glavno pitanje kako poboljšati uvjete rada kako bi mogli nuditi komercijalno školovanje pilota u okviru cjeloživotnog obrazovanja", kaže izvor ističući da su dvije trećine pilota Croatia Airlinesa prošli kroz njihov program.
Najskuplji
Online ponuda
Najskuplji avion koji se prodaje preko interneta je šesterosjed pripremljen za padobrance Cessna 210L Centurion za 999 tisuća kuna. Slijedi dvosjed jednomotorac Jabiru J-160C koji se prodaje za 370,5 tisuća kuna pa dvosjed jednomotorac Apollo Fox za 175 tisuća kuna. Nadalje, tu je avion četverosjed Cessna C-172F koji se prodaje za 130 tisuća kuna. Za ispod 100 tisuća kuna mogu se kupiti sportski jednosjed KR-1, Cessna C-150 i Apollo Jet-star zmaj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sada će diplome padati s neba
Uključite se u raspravu