Statistika za prvih osam mjeseci o turističkom prometu u kampovima pokazala je da vremenski uvjeti na granici elementarne nepogode ipak nisu devastirali hrvatski kamping kako se to činilo u srpnju, no većina turističkih kompanija zbog kiše je ostvarila slabije rezultate od planiranih.
Više nego ikad, tome pridonosi i činjenica da još uvijek nije rješeno pitanje turističkog zemljišta, zbog čega kompanije još nisu potpisale ugovore o koncesijama za korištenje zemljišta u kampovima. Zato su i dalje na čekanju strateška ulaganja u dodatne sadržaje, koji bi ne samo smanjili ovisnost kampova o vremenu, ali i podigli kategorizaciju i omogućili rast prihoda, kažu naši sugovornici iz kamping industrije."Za kampove na sjeveru doista možemo reći da su pretrpjeli elementarnu nepogodu, s preko 20 kišnih dana u srpnju u Poreču primjerice, što je rezultiralo padom noćenja za 2 posto u Istri i 6 posto na Kvarneru. S obzirom na trenutne vremenske prilike, te dobar rujan prethodnih godina, to bi se moglo i pogoršati do kraja sezone", ističe Tihomir Nikolaš, predsjednik Kamping udruge Hrvatske.
Nikolaši
Kampovi na sjeveru su doista pretrpjeli elementarnu nepogodu
Nikolaš, ujedno član uprave Valamarove tvrtke Riviera Adria, tvrdi da bi situacija bila mnogo drukčija da se uredi turističko zemljište. "Imamo konkretne planove investicija u kampovima, poput izgradnje bazena, koji su na čekanju, i svakako će obogatiti ponudu", kaže Nikolaš. Procjena Kamping udruženja Hrvatske temeljena na uzorku od preko 60 posto kapaciteta, kaže da je u kolovozu u kampovima ostvareno 2 posto više noćenja, dok je od otvaranja pa do kraja kolovoza bilo 2 posto manje noćenja u kampovima. U kolovozu su najveći rast ostvarili kampovi u Dalmaciji, s 9 posto više noćenja, slijede kampovi u Istri sa 2 posto više noćenja, dok su kampovi Kvarnera i u kolovozu registrirali pad broja noćenja od 3 posto.
Od otvaranja do kraja kolovoza pak Dalmacija je ostvarila rast od 3 posto u broju noćenja, Istra pad od 2 posto, a Kvarner pad od 6 posto. Pritom u pravilu Istra ostvaruje 52 posto ukupnog prometa u kampovima, Kvarner oko 20, a Dalmacija oko 26 posto ukupnih kamping noćenja."S obzirom na vrijeme, rezultat i nije tako loš jer je dobar dio kompanija zadržao lanjske brojke, no pitanje je kakav bi rezultat ostvarili da nije bilo loše vrijeme, odnosno koliki smo rast "propustili" zbog kiše. Kamping je svugdje u svijetu osjetljiv na vrijeme, no ako se gosti imaju čime zabaviti za kišnih dana, manja je mogućnost da će se spakirati i potražiti sunčaniju destinaciju", pojašnjava naš sugovornik iz Istre. Frane Skoblar, predsjednik uprave zadarskog Turisthotela tvrdi pak da je njihov kamp u Zatonu ove godine, unatoč padu u srpnju, imao rast od pet posto u noćenjima."Očekujemo bolju sezonu nego lani i veći prihod, što je rezultat dugoročnog ulaganja u sadržaje koji će zabaviti i animirati goste kad je loše vrijeme. Stoga trebamo prestati brojati noćenja i ulagati u kvalitetu", kaže Skoblar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu