Unatoč pritisku globalnih online igrača (OTA)poput Bookinga i Tripadvisora, promet domaćih agencija u zadnje dvije godine sa stranih tržišta u porastu je, a lani je zabilježen i veći broj domaćih gostiju koji su angažirali agencije za putovanja u zemlji i izvan Hrvatske.
Radi se o agencijama koje se prvenstveno bave prodajom putovanja i paket-aranžmana, uslugom prijevoza i smještaja različitih korisnika, kao i organiziranjem i prikupljanjem paket-aranžmana koji se prodaju preko putničkih agencija ili izravno preko agenata. Lani je na hrvatskom tržištu djelovalo gotovo 100 takvih putničkih agencija više nego 2017., ukupno 1155, navodi se u godišnjoj analizi Državnog zavoda za statistiku.
Dvoznamenkast rast
Lani je tako u organizaciji hrvatskih putničkih agencija zabilježen porast jednodnevnih putovanja domaćih turista u Hrvatskoj za čak 26 posto (283.000), dok je u strane zemlje na jedan dan putovalo 90 tisuća osoba (+10%), i to najviše u Austriju i Italiju. Kako napominju u struci, jednodnevni izleti u zemlji najvećim dijelom se odnose na školska putovanja dok se van najviše putuje u šoping. Kad su u pitanju višednevna putovanja, domaći turisti preko agencija su u Hrvatskoj ostvarili 1,2 milijuna noćenja, što je oko 18 posto od ukupno ostvarenih noćenja domaćih gostiju, te za 3,2 posto više nego u 2017.
Strane destinacije
U inozemstvo je preko agencija putovalo 310 tisuća domaćih turista koji su napravili 1,2 milijuna noćenja, također najviše u Italiji i Austriji, Češkoj, Francuskoj, Njemačkoj. Promet u inozemstvu jači je za 2,8 posto u noćenjima, a domaći turisti na svojim putovanjima i doma i u inozemstvu u prosjeku su boravili četiri noći. Sa stranih tržišta u Hrvatsku je lani na višednevni boravak preko agencija došlo 2,4 milijuna stranih turista, koji su ostvarili 14,9 milijuna noćenja, što je oko 15 od ukupnog broja noćenja 2018. te za oko 9,2 posto više nego u 2017. godini.
Strani turisti u prosjeku su ostvarili šest noćenja u Hrvatskoj. U strukturi noćenja stranih turista koji su u Hrvatsku došli u organizaciji hrvatskih putničkih agencija najviše noćenja ostvarili su turisti iz Njemačke (29,0%), slijede noćenja turista iz Ujedinjene Kraljevine (12,0%), Austrije (6,5%), Poljske (5,9%), Češke (5,3%), Italije (5,0%), Slovenije (3,9%), Nizozemske (3,4%) i Švedske (3,3%).
Najveći rast od 251 posto ostvaren je s norveškog tržišta s kojeg je preko domaćih agencija bilo 352 tisuća noćenja, dok je iz Nizozemske i Švedske promet pao za oko 20 posto, a iz Španjolske i Koreje za čak 25 posto. Gosti preko domaćih agencija najčešće spavaju u hotelima, u kojima se lani odmaralo 1,5 milijuna gostiju, dok je upola manje gostiju bilo u apartmanima, no tamo se agencijski gosti dulje zadržavaju, pa je tako u apartmanima bilo 5,7 milijuna noćenja, a u hotelima osam milijuna noćenja, i to najviše stranaca.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu