Oko 60 kilometara željezničke pruge, od čega 17 kilometara potpuno nove, elektrifikacija, izgradnja dvaju kolosijeka, kolodvori, stajališta, tuneli… Projekt je to koji guraju župani na sjeveru Hrvatsku, vrijedan, kažu, više i od izgradnje Pelješkog mosta.
Kako piše Večernji list, oko 400 milijuna eura trebat će za strateški državni projekt povezivanja gradova vlakovima na koridoru Čakovec – Varaždin – Lepoglava – Krapina – Zabok – Zagreb. Put od Čakovca do Zagreba time bi se skratio s tri sata na manje od sat vremena. U tijeku je izrada studije izvodljivosti i razrađuju se rješenja spoja željezničke pruge Zabok – Krapina i Varaždin – Golubovec, najzahtjevnije dionice. Velik dio pruge prolazio bi kroz tunele ili vijaduktima, a uskoro se očekuje i prijedlog triju varijanti toga spoja.
– Riječ je o daleko najvažnijem projektu Varaždinske županije. Poštivat ćemo struku, prihvatiti predloženu varijantu i maknuti sitne lokalne interese jer je to u strateškom interesu ove zemlje. Na svako ulaganje u javni prijevoz ovakve vrste povrat je četiri puta veći, i to je snažno ulaganje u budućnost Hrvatske. U ovoj regiji trenutno željeznicom putuje oko dva milijuna ljudi godišnje, od 20 milijuna ukupno na razini Hrvatske, a nakon završetka projekta samo na novoj pruzi očekuje se oko 12 milijuna putovanja godišnje, što bitno povećava gospodarski potencijal Hrvatske i ove regije – istaknuo je varaždinski župan Radimir Čačić.
Posebno zahtjevna dionica je tzv. lepoglavska spojnica, nova pruga od Lepoglave do Krapine. Njome će se povezati Beč sa Zagrebom i Rijekom, i to najkraćim putem, čime će se, ističe Čačić, podići i konkurentnost riječke luke.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu