Projekt IRB-a i Belupa za tržište sve ‘gladnije’ kliničke prehrane

Autor: Suzana Varošanec , 22. prosinac 2020. u 07:44
Ivanka Jerić, pomoćnica ravnatelja i koordinatorica projektnog tima IRB-a

Riječ je o novim hrvatskim aktivnostima na tangiranom brzorastućem tržištu za koje se procjenjuje da će do 2025. globalno iznositi oko 280 milijardi dolara.

Institut Ruđer Bošković i farmaceutska kompanija Belupo nastavljaju uspješnu suradnju temeljem koje se za inovativne proizvode iz kategorije hrane za posebne medicinske potrebe u sljedeće tri godine predviđa ubrzani razvoj u okviru njihova novog projekta ukupne vrijednosti 9 milijuna kuna, od čega je 6,1 milijuna sufinancirano EU novcem.

Radi se očito o sve važnijem području prehrane koja je u ovom projektu namijenjena nutritivnoj potpori oboljelima od dijabetesa i onkološkim bolesnicima, kao i osobama koje su u riziku ili su oboljele od malnutricije.

Na ‘Ruđeru’ je već formiran znanstveno-industrijski multidisciplinarni tim iz čak osam laboratorija, a u timu su i Belupovi nutricionistički i farmaceutski stručnjaci, dok se većina sredstava predviđa za ulaganje u istraživanje i razvoj novih formulacija, patentnu zaštitu, te zapošljavanje novih stručnjaka.

Riječ je o novim hrvatskim aktivnostima na tangiranom brzorastućem tržištu za koje se procjenjuje da će do 2025. globalno iznositi oko 280 milijardi dolara.

Od samog primjera povezivanja znanosti i gospodarstva, pak, velika su očekivanja prvenstveno vezana uz naše tržište koje je iz više razloga sve ‘gladnije’ nutraceutike i kliničke prehrane.

Naime, medicinska hrana je prva linija nutritivne terapije, dok povrh toga rastući zdravstveni problemi povezani s neadekvatnom prehranom rezultiraju s vrlo visokim procijenjenim troškovima liječenja bolesti povezanih s prehranom, što je veliki teret za hrvatsko gospodarstvo.

Projekt je, kako navodi ravnatelj IRB-a David M. Smith, u potpunosti usklađen sa Strategijom pametne specijalizacije Republike Hrvatske, kao i prioritetima Belupa, koji se pozicionirao kao jedan od ključnih igrača u proizvodnji dodataka prehrani.

Koprivnička kompanija još prije pet godina iskoračila je u ovo područje kao svoj novi poslovni segment i to, prema predsjedniku Uprave Belupa Hrvoju Kolariću, kao prvi regionalni proizvođač te u suradnji s hrvatskim stručnjacima i Društvom za kliničku prehranu Hrvatskog liječničkog zbora.

“Provedbom projektnih aktivnosti također se želi definirati koncept personalizirane nutricionističke podrške koja će s inovativnim proizvodima i digitalnom komunikacijskom platformom činiti iskorak u sveobuhvatan pristup prvoj liniji nutritivne terapije“, ističe direktorica Nutraceutike i koordinatorica projektnog tima Belupa Lenkica Penava.

Komentirajte prvi

New Report

Close