Kada govorimo o prodaji proizvoda jednakog žiga i pakiranja, a različite kvalitete, to nije samo neetično ponašanje multinacionalnih tvrtki, nego se smatra i nepoštenom trgovačkom praksom koja vara građane u pojedinim zemljama EU.
Ne smije se to tolerirati. Poruka je to s okruglog stola o različitoj kvaliteti naizgled istih proizvoda u starim i novim članicama EU u Europskom parlamentu.
Time je završilo i istraživanje naše europarlamentarke Biljane Borzan, koje je pokazalo da je polovica proizvoda u Hrvatskoj i niže kvalitete i skuplja nego na zapadu. "Vruća je to, aktualna tema koja postaje simbol podijeljene Europe i to građane uznemirava", poručila je zastupnica Olga Sehnalova, koja je slično istraživanje provela u Češkoj. Studije u osam država pokazale su razlike u kvaliteti proizvoda. Cilj je vratiti povjerenje potrošača u jedinstveno tržište, jedan od temelja EU.
"Europska je komisija donijela mjere kako bi riješila te probleme, to su dijalog s industrijom te koraci kojima bi se istraživalo i gonilo prekršitelje. Uložit ćemo barem milijun eura u izgradnju usklađene metodologije testiranja i napraviti testiranja diljem EU", navela je Vera Jourova, povjerenica EK za zaštitu potrošača. Smjernice EK o problemu kvalitete B. Borzan je ocijenila nedovoljno ambicioznima. "I dalje se forsiraju razlike samo u hrani, a dokazala sam da postoje i u neprehrambenim proizvodima – deterdžentima" navela je i dodala da je već pokrenut postupak protiv "nekih koji krše postojeće zakone RH".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu