Produženje koncesije za Istarski ipsilon kao priprema za izgradnju druge cijevi tunela Učka

Autor: Darko Bičak , 09. listopad 2020. u 07:12
Faza 2B2-1 uključuje, uz ostalo, gradnju drugog traka i druge cijevi, a teška je 1,5 mlrd. kn/DUŠKO MARUŠIĆ/PIXSELL

Procijenjena vrijednost investicije Podfaze 2B2-1 je oko 1,5 milijardi kuna, a radovi na dionici trebali bi trajati 3,5 godine.

Nakon što je na jesen 1981. puštanjem u promet tad modernog tunela Učka spojena Istra s ostatkom Hrvatske, Vlada je jučer donijela odluku da se kreće i u izgradnju druge cijevi tunela.

Tunel i mreža autocesta i poluautocesta Istarski ipsilon, u koncesiji su francuske Bina-Istre, a odluka Vlade se odnosi na izmjene i dopune koncesijskog ugovora, kojim se on produžuje na još pet godina, a najkasnije do 2039. godine.

Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture kažu da se podfaza ovog projekta, 2B2-1, sastoji od izgradnje drugog kolničkog traka, još jednog traka u svakom smjeru, od čvora Vranja do tunela Učka/Portala Kvarner, dionice duge 8 km na sjeveroistočnoj strani autoceste, koja uključuje izgradnju 5,63 km duge druge cijevi tunela s opremom i poprečnim vezama te izgradnju odmorišta na kvarnerskoj strani tunela.

Procijenjena vrijednost investicije Podfaze 2B2-1 je oko 1,5 milijardi kuna, a radovi na dionici trebali bi trajati 3,5 godine. Iz Vlade očekuju da bi samo ova investicija trebala utjecati na rast BDP-a za 0,5%.

Također, izmjene omogućuju smanjenje financijskog doprinosa države, u srednjoročnom planu za razdoblje 2020.-2022. za gotovo 500 milijuna kn, pod pretpostavkom da koncesionar zaključi refinanciranje prije kraja godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close