Već desetljećima stanovnici zapadnog dijela metropole slušaju obećanja o podvožnjaku Medpotoki, koji bi se protezao ispod jedne od najprometnijih cesta u ovom dijelu grada, Aleje Bolonje i napravio dugoočekivanu spojnicu sjeverne i južne podijeljene prugom. Riječ je o velikoj investiciji koja se priprema dugi niz godina, a gradonačelnik Tomislav Tomašević početak radova najavio je za kraj 2025. godine. Prođe li sve kako treba, novi podvožnjak kvart bi trebao dobiti najranije polovicom 2027. godine, javlja Večernji list.
Nisu svi zadovolji rješenjem, svojevremeno se pisala i peticija, a nedavno na zahtjev stanovnika i Inicijative Gajnice, u prostorima područnog ureda Susedgrad organizirana i javna prezentacija, u sklopu koje su okupljeni dobili i priliku postaviti i brojna pitanja. Među prezenterima su se tako našli, među ostalima, zagrebački pročelnik za promet Andro Pavuna, voditelj gradskog Sektora za ceste Krunoslav Tepeš, zamjenica pročelnika Gradskog ureda za obnovu, izgradnju, prostorno uređenje, graditeljstvo i komunalne poslove Irena Matković, Danijel Zdolc iz gradskog zavoda za prostorno uređenje, kao i predsjednik vijeća Gradske četvrti Podsused-Vrapče Donat Radas te predsjednik Mjesnog odbora Stenjevec Ivan Vedak.
‘’Pruga koja je u metropolu ušla 1862., što će vam potvrditi i svaki urbanist, bitno je promijenila razvoj grada te omogućila prirodno širenje metropole, kako u smjeru istok-zapad, tako i u smjeru sjever-jug. U ovom dijelu grada, posebice s južne strane pruge, malo toga se radilo kroz godine, a kod projektiranja podvožnjaka Medpotoki, među ostalim, uzeli smo u obzir i mišljenja ovdašnjih stanovnika te se nadamo da smo većini uspjeli i udovoljiti te pronaći konkretna rješenja’’, poručila je Matković.
Prezentacija je okupila velik broj stanovnika, među kojima su se našli i brojni predsjednici obližnjih mjesnih odbora, ali i Ivica Lovrić, kandidat za gradonačelnika stranke Plavi grad, koji su do posljednjeg mjesta napunili dvoranu, a kako će naselje izgledati za vrijeme radova te nakon što se realizira ovaj megaprojekt i kako će funkcionirati, okupljenima je pak objasnio Krunoslav Tepeš.
‘’Projektom je predviđena rekonstrukcija i izgradnja Ulice Medpotoki od Samoborske ceste do Jovinovačke ulice u duljini od 765 metara. Odnosno, predviđa spuštanje nivelete Medpotoka ispod Aleje Bolonje i željezničke pruge izgradnjom armirano-betonskog podvožnjaka i spojnih rampi, dok bi denivelacija Ulice Medpotoki zahtijevala širu rekonstrukciju susjednih ulica i prometnih površina, među kojima su i Aleja grada Bolonje, Samoborska cesta, Ulice Sigetje, Gajnice i Mahatme Gandhija, kao i parkiralište na križanju Medpotoka i Sigetja te pješačkog pothodnika ispod Bolonje i pruge’’, kazao je Tepeš.
Projekt podrazumijeva, između ostalog, i pomicanje igrališta nogometnog kluba Ponikve za nekoliko metara, ali i zamjenu postojećeg parkirališta između Gandijeve i Medpotoka, novim i većim parkiralištem, a mnogi time nisu bili zadovoljni.
Okupljene je zanimalo i kako će izgledati izlazak na Aleju Bolonje, dolaze li vozači iz smjera ulice Sigetje, bez da koriste podvožnjak, a Tepeš je objasnio kako će za to biti predviđena i posebna traka. Stanari kuća s južne strane pruge, u čijoj bi se neposrednoj blizini trebala nalaziti nova prometnica, bili su pak znatiželjni oko načina osiguranja njihovih stambenih jedinica, u slučaju da za vrijeme radova dođe do bilo kakvih oštećenja. Pročelnik gradskog ureda za promet Andro Pavuna objasnio je kako će se prije početka radova poduzeti sve mjere osiguranja kuća, što uključuje i fotografsko dokumentiranje, a u slučaju nastanka štete, vlasnicima objekata isplatit će se sredstva za eventualne popravke.
No zbog ovog jr u dvorani ubrzo nastala poprilična buka, čuli su se povišeni tonovi, a mogle su se čuti i izjave poput “Osakatit ćete nam Gajnice, uništit ćete sve”, no Pavuna je situaciju pokušao smiriti protupitanjem.
‘’Sviđa li vam se projekt Jarunskog mosta?’’, upitao je okupljene na što je većina počela oduševljeno skandirati.
‘’Pitate li tamošnje stanovnike, oni nisu zadovoljni takvim rješenjem. A pitate li ih sviđa li im se projekt podvožnjaka Medpotoki, većina je oduševljena. Uvijek će biti nezadovoljnih, ne možete svima udovoljiti’’, napomenuo je pročelnik.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu