U skladu s aktualnom situacijom i preporukama zdravstvenih institucija u vezi sprečanjava širenja koronavirusa, ovog su tjedna i marketinške i PR agencije započele s primjenom modela rada od kuće. Kako to u praksi funkcionira, s kojim problemima su se susreli dosad, kako reagiraju klijenti, a kako zaposlenici saznali smo od agencija Komunikacijski laboratorij, Bruketa&Žinić&Grey i Real grupe.
U agenciji Bruketa&Žinić&Grey više od 60 zaposlenika koliko ih broje, od ponedjeljka je počelo s radom od kuće, i to svi zaposlenici pa i oni na višim pozicijama. “Budući da to u ovom opsegu radimo prvi put, nailazimo naravno na tehničke poteškoće, koje otklanjamo u hodu zahvaljujući našem izvrsnom kriznom timu, posebno IT-u”, kažu iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.
‘Ne radite u pidžami’
Da bi takav način rada funkcionirao, ključno je, tvrde, dobro isplanirati dan, definirati vrijeme kada ćete raditi, a kad odmarati ili se posvetiti nekom/nečem drugom i držati se toga. Za sastanke ova agencija koristi sustav Microsoft Teams, interne sastanke rade putem videopoziva, a s ljudima izvan agencije kada god je moguće koriste Skype ili druge alate za videopozive.
Ipak, u situacijama kada je apsolutno nužno, uz sve moguće mjere zaštite, sastanke održavaju i u uredu. “Pokušajte koliko je to moguće odvojiti mjesto za rad od mjesta za odmor i drugih ukućana s kojima dogovorite pravila ponašanja. Obucite se normalno, ne radite u pidžami.
Održavajte redovitu i po mogućnosti videokomunikaciju s timom početkom i krajem dana. Još je rano davati konkretne ocjene o tome koliko ovakav način rada utječe na produktivnost nas koji se bavimo kreativom, ali na nju zasad više utječe tehnologija nego ljudski faktor. Svi smo svjesni da je to za dobrobit svakoga od nas i naših bližnjih, razumijemo da ne može sve i odmah funkcionirati savršeno, ali ljudi su konstruktivni i pozitivni”, poručuju iz agencije Bruketa&Žinić&Grey.
Kako tvrdi Krešimir Renzo Prosoli, direktor Real grupe, agencijski posao zahtijeva fleksibilnost što uključuje i rad s bilo koje lokacije tako da kao i inače nemaju probleme s radom van ureda. “Drago nam je što radimo posao gdje je moguće organizirati bez poteškoća rad od kuće u ovakvim situacijama. Manji dio kolega je u uredu za neke poslove za koje je to nužno. Ista pravila vrijede za sve u hijerarhiji jer je to trenutačno jedino i ispravno”, kaže Renzo Prosoli.
Napominje da je preporuka svima koji rade od kuće da se ponašaju kao kad idu na posao, da zadrže navike ranijeg ustajanja, jutarnjih rituala i pripreme za uobičajeno radno vrijeme.
“Rutina je nešto što će pomoći zadržavanju osjećaja kao kad idemo na posao i olakšat će nam i povratak u ured. Savjetujemo i stvaranje radnog mjesta u domu jer doprinosi stvaranju dobre radne atmosfere, kao i redovna komunikacija s kolegama koja je trenutačno drugačija od one u našem open space uredu gdje je puno intenzivnija.
Kako u agenciji njegujemo zdrav duh u zdravom tijelu, savjetovali smo zaposlenicima da se nastave kvalitetno i zdravo hraniti, vježbati u svom domu, biti optimistični i pozitivni, te misliti na sebe, svoje zdravlje, kao i na one kojima mogu pomoći za vrijeme samoizolacije”, objašnjava Renzo Prosoli.
U slučaju neodgodivih sastanaka obavljaju ih uz preporučene mjere opreza, a njihovi će klijenti dobiti odgovore na sva pitanja te će svoja kreativna i medijska rješenja dobiti kao i inače – na vrijeme i prema planu.
“Produktivnost može samo rasti uz odgovornu fleksibilnost u radu. Nalazimo se u neočekivano izazovnim vremenima i svi se moramo maksimalno prilagoditi. Bez panike, ali s oprezom naši zaposlenici su pohvalili odluku da se radi od kuće do daljnjega u svrhu zaštite svih nas, naših obitelji kao i društva u kojem živimo i radimo. Moramo biti svi odgovorni kako bi čim prije ovo sve bilo iza nas”, poručuje Renzo Prosoli.
‘Ne čeka nas lak period’
Slična situacija je i u PR agenciji Komunikacijski laboratorij čija je direktorica Manuela Šola odlučila da svatko može odgovorno i preventivno djelovati stoga cijeli tim od utorka radi od kuće.
˝U Komunikacijskom laboratoriju to znači da nas 15, od komunikacijskih stručnjaka, digitalaca i dizajnera imamo sve uvjete i digitalnu infrastrukturu koja nam pomaže da posao i zadatke bez poteškoća obavljamo od kuće. Iako nas ne čeka lak period, mislim da je vrlo važno maksimalno održavati razinu gospodarske aktivnosti te suradnju s klijentima kako bismo zajedno umanjili posljedice štete koja je u gospodarstvu nastala zbog koronavirusa. Pozdravljamo odluke svih drugih tvrtki koje imaju tu mogućnost da nastave s poslovanjem na ovaj način. Dosad nismo naišli na nikakve probleme i većina naših klijenata uspješno se prilagodila novim uvjetima”, objašnjava Šola.
Napominje kako je važno da svaki zaposlenik shvati da su osobna odgovornost, motiviranost i organiziranost ključne da bi ovaj sustav uspješno funkcionirao. Što se tiče sastanaka, kaže da sve što mogu sele u virtualni svijet kroz sustav Microsoft Teams. Kako tvrdi, ovo je prilika kreativcima da pokažu svoje najbolje vještine i znanja, a njihov posao najmanje ovisi o tome gdje sjede dok smišljaju nove ideje.
“Domino efekt koronavirusa utječe na sve sustave i svakog pojedinca u državi. Negative posljedice virusa na gospodarstvo utječu na sigurnost svakog radnog mjesta i svima mora biti u interesu da se prilagodimo i pokušamo minimizirati utjecaje koje će imati na naše živote. Naravno, osim osobne, potrebna je i odgovornost Vlade da provodi učinkovite mjere koje će poslovnom sektoru pomoći da lakše prebrodi ovu krizu”, zaključuje Manuela Šola.