Prijevoznici se plaše poskupljenja goriva

Autor: Darko Bičak , 08. siječanj 2014. u 13:53
Lokalnim cestama jeftinije/Goran Kovačić/PIXSELL

Marijan Banelli iz udruge cestovnih prijevoznika nada se uvođenju benzinskih crpki za teretna vozila, po uzoru na Austriju i Njemačku.

Iako je s prvim danom 2014. godine poskupjela cestarina na Istarskom ipsilonu za prosječno 2,9 posto, to cestovnim prijevoznicima ne bi trebalo stvoriti velike probleme.

Kako, naime, objašnjava Marijan Banelli, direktor Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika, većina prijevozničkih tvrtki i obrtnika ima ENC uređaje koji im omogućuju popuste te će za njih poskupljenje biti manje bolno. S druge strane, potvrđuju u Udruzi cestovnih prijevoznika, najveći dio lokalnih poduzetnika iz tog sektora koristi lokalne ceste izbjegavajući tako dodatne troškove na Ipsilonu. Puno je veći problem prijevoznicima visoka cijena goriva, a poboljašnje ne očekuju ni od skore liberalizacije tržišta naftnih derivata u našoj zemlji.

 

10centi

po litri niža je cijena na crpkama za teretna vozila

"Nisam siguran što će liberalizacija značiti, no bojim se da bi moglo biti puno dogovaranja cijena između glavnih igrača na tržištu, pa bi cijena goriva mogla ostati ista ili, vjerojatno, porasti", kaže Banelli. Slično razmišlja i njegov kolega Vladimir Celiščak, samostalni prijevoznik, ali i predsjednik Ceha autoprijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK). Celiščak se boji da bi tek sad mogao nastati kaos na tržištu jer više nitko neće znati gdje je, kada i kakva cijena. Od liberalizacije puno ne očekuje ni Anton Kolak, vlasnik i direktor prijevozničke tvrtke Koltrans. "Ako zbog liberalizacije dođe do povećanja cijene naftnih derivata, time će najviše biti pogođeni prijevoznici koji su orijentirani samo na hrvatsko tržište. Oni koji rade po Europi već 'tankaju' svoje kamione u zemljama i na crpkama koje imaju najpovoljniju cijenu.

Konkretno, naši vozači uzimaju gorivo u Luksemburgu ako je ikako moguće", pojašnjava Kolak. Marijan Banelli nada se da će Hrvatska uskoro primijeniti model benzinskih crpki za teretna vozila, po uzoru na Austriju i Njemačku. "U Austriji imate primjer da benzinska crpka bude vezana uz neku farmu ili trgovinu 10-ak kilometara od autoceste. Tamo cijena goriva može biti i 10-ak centi manja po litri nego na samoj autocesti. To su crpke s malim troškovima koje mogu imati povoljnu cijenu", kaže Banelli. 

Komentirajte prvi

New Report

Close