Nacrt prijedloga Zakona o sigurnosti prometa na cestama bit će tijekom sljedećeg tjedna pušten u proceduru savjetovanja sa zainteresiranom javnošću. Unatoč planu da se u prvom tromjesečju ove godine zakon nađe pred Vladom, to se, po svemu sudeći, neće dogoditi jer samo savjetovanje u pravilu traje 30 dana.
No, još ima male šanse da do 20. svibnja, do kada se u zakon moraju uvrstiti obvezujuće direktive Europske unije, zakon i stupi na snagu, piše Večernji list.
Među novostima koje će, bude li zakon usvojen, zadesiti vozače jest poništavanje vozačke dozvole bez mogućnosti polaganja vozačkog ispita dvije godine za one vozače koji u razdoblju od 24 mjeseca prikupe 12 negativnih prekršajnih bodova. Za mlade vozače do 24 godine starosti kao i one s vozačkim stažom do dvije godine taj će prag biti niži i bez dozvole će ostati ako u istom razdoblju imaju devet negativnih bodova.
U obrazloženju za uvođenje ove mjere predlagatelj zakona, a to je Ministarstvo unutarnjih poslova, navodi kako je činjenica da “mladi vozači i vozači s nedovoljno vozačkog iskustva uzrokuju nerazmjerno veći broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače” te je stoga namjera posebnim pravnim režimom utjecati na ponašanje te skupine vozača. Devet negativnih bodova moguće je prikupiti u tri najteža prekršaja kao što su prekoračenje brzine za više od 50 kilometara na sat, vožnja s više od 1,5 promila alkohola u krvi ili vožnja pod utjecajem droge. Svaki od ovih prekršaja nosi po tri negativna boda.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.@johnny_w, ne slazem se za fiksni iznos kazne. Mislim da bi trebao biti propoprcionalan ako ne i progresivan obzirom na primanja. Nema mi smisla da teta u Konzumu i neki bogatun placaju istu kaznu. Zar nije takav model implementiran u Svicarskoj?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8446545.stm
zašto mislite da bi teta iz Konzuma morala platiti kaznu, pa ne vozi ona tramvaj, a bogatun ionako ide helikopterom, njega jedino ruski MIG-ovi mogu presresti
pravosudje je problem
zar ne mislite da bi se kaznama trebale prilagoditi i prometnice. npr .voziš se kroz naseljeno mjesto 200km, a nigdje žive duše. sad ili su ta naselja na krivom mjestu ili prometnice?
@johnny_w, ne slazem se za fiksni iznos kazne. Mislim da bi trebao biti propoprcionalan ako ne i progresivan obzirom na primanja. Nema mi smisla da teta u Konzumu i neki bogatun placaju istu kaznu. Zar nije takav model implementiran u Svicarskoj?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8446545.stm
Može i tako ali da se uvede reda
Uključite se u raspravu