Prije smo podjednako izvozili u regiju, sad EU tržišta drže 70% udjela

Autor: Mladen Miletić , 23. listopad 2024. u 16:44
Hrvatske tvrtke predstavile su se u organizaciji HGK na jubilarnom, 60. izdanju SIAL-a među više od 7500 izlagača iz 130 zemalja/HGK

Deset hrvatskih prehrambenih tvrtki predstavlja se na prestižnom sajmu u Parizu.

Na jednom od najvećih europskih i svjetskih sajmova prehrambene industrije SIAL 2024, koji se od 19. do 23. listopada održava u Parizu, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore izlaže deset hrvatskih tvrtki.

Na jubilarnom, 60. izdanju SIAL-a sudjeluje više od 7500 izlagača iz 130 zemalja, a očekuje se više od 250 tisuća posjetitelja.

HGK je po osmi put organizirao zajednički nastup hrvatskih tvrtki na ovom međunarodnom sajmu, a ove godine izlažu Nutrifit FOOD, Hermes International, Orgula grupa, Prodan Tartufi, Pelagos Net Farma, Jamnica Plus, Solana Nin, Apimel, New Bakery i Arabesca.

Jelena Đugum, direktorica Sektora za poljoprivredu HGK, izrazila je zadovoljstvo što se Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i ribarstva i ove godine uključilo u promociju hrvatskih proizvoda i financijski podržalo nastup naših tvrtki na SIAL-u.

Negativna kretanja
Udio izvoza poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda u ukupnom robnom izvozu RH je značajan i iznosi više od 15 posto. Unatoč negativnim kretanjima u vanjskotrgovinskoj razmjeni i visokom deficitu, Hrvatska ima veliki potencijal za veći plasman svojih prehrambenih proizvoda u izvozu.

“Od ulaska u EU, struktura naših izvoznih tržišta za poljoprivredne i prehrambene proizvode značajno se promijenila. Pred ulazak u EU vrijednost izvoza na EU tržište i tržište zemalja bivše države bila je skoro jednaka. Danas na izvoz u EU otpada gotovo 70 posto ukupnog izvoza, što govori o konkurentnom segmentu naše poljoprivrede i prehrambene industrije.

Imajući u vidu veličinu EU tržišta te našu tradicionalnu prisutnost na tržištima susjednih zemalja, možemo zaključiti da, uz povećanje volumena proizvodnje, jačanje produktivnosti i ozbiljnu promociju hrvatskih proizvoda, možemo značajno povećati izvoz, ali i smanjiti uvoz. Ne treba zaboraviti niti potencijal izvoza na daleka tržišta, pogotovo u segmentu premium proizvoda”, kazala je Đugum.

Arabesca drugi put
Jedan od vodećih hrvatskih proizvođača kave Arabesca, po drugi put nastupa na SIAL-u, a Tina Turuk, brand manager kompanije istaknula je da od nastupa na prestižnom sajmu Arabesca očekuje niz novih poslovnih kontakata i suradnji, odnosno povezivanja s partnerima i kupcima iz cijelog svijeta, kao i ostvarivanje prilika za širenje na nova tržišta.

Krešimir Grančić, direktor izvoza Jamnice plus istaknuo je da kompanija ove godine u inovacijskoj zoni zajma predstavlja revolucionarno funkcionalno piće ProGame. “ProGame je već ranije ove godine osvojio nagradu za najbolju inovaciju na jednom od najvećih svjetskih sajmova u Londonu, zahvaljujući jedinstvenom sustavu zaslađivanja na bazi palatinoze”.

Komentirajte prvi

New Report

Close