U Hrvatskoj je sve više servisa za grupnu kupnju, njihova je brojka već premašila pedeset.
Procjenjuje se da se grupnom kupnjom mjesečno ostvari oko milijun eura prometa, no to ne znači da su svi ti portali profitabilni. Sudeći po njihovim prihodima, ali i mišljenjima upućenih, imamo tek nekoliko "ozbiljnih" web shopova. Među njima su Kolektiva, KupiMe, Ponuda dana, a sve je prisutniji i Megapopust.hr. Nedavno je splitska tvrtka Megaplakat (vlasnik Megapopusta) objavila da su nakon trećeg kvartala prihodi Megapopusta iznosili 5,5 milijuna kuna, čime su ostvarili rast od čak 950 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje. U 2011. ukupni je prihod tvrtke Megaplakat iznosio 2,4 milijuna, u što su uključeni prihodi vanjskog oglašavanja i portala. Ipak, tako veliki rast portala najviše mogu zahvaliti činjenici da su tek u svibnju 2011. počeli s radom. "Portal je startao 27. travnja 2011., do 1. listopada 2011. prihod je bio oko 530.000 kuna. Stoga uspoređujući devet mjeseci u ovoj godini i prošloj godini dolazimo do rasta od 950 posto", objasnila nam je Tamara Lolić, PR menadžerica portala Megapopust, dodajući da je riječ o bruto prihodu, tj. svim kupljenim kuponima uplaćenim na njihov račun, dok se u knjigovodstvenim izvještajima prikazuje neto prihod, tj. samo provizija portala.
"Značajan rast prihoda rezultat je ponajprije velika povećanja broja korisnika. On ne bi bio moguć bez znatnih ulaganja u marketing, a kako je Megaplakat i sam vlasnik plakatnih površina, s brojnim medijima napravili smo kompenzacije, što je Megapopustu omogućilo proboj. No, samo oglašavanje nije dostatno, nužna je kvalitetna ponuda", dodaje Lolić. Osim na hrvatsko, Megaplakat je svoje ponude lansirao i na tržišta Njemačke i Velike Britanije pod brendom ScontoDeal. "Na ta smo tržišta izašli prije dva mjeseca te je dosad ostvaren prihod oko 150.000 kuna. Pripremamo širenje na Srbiju, Sloveniju, BiH te Austriju i Švicarsku", najavljuje Lolić, a tu investiciju, tešku pet milijuna kuna, omogućila im je Imex banka. Ipak, u Hrvatskoj je i dalje vodeća stranica za grupnu kupnju Kolektiva, koju su pokrenuli Jeffrey Treichel i Martina Usmiani.
Ona je u 2011. imala 10 milijuna kuna prihoda, što je bio rast veći od 450 posto u odnosu na 2010., kada su počeli. Portal KupiMe, pak, koji posluje i u Sloveniji i Srbiji, u Hrvatskoj je ostvario 4,3 mil. kuna prihoda, što je bio rast od 206,9 posto u odnosu na 2010. Ove godine tu je tvrtku dokapitalizirao američki investicijski fond iEurope Capital koji je u KupiMe uložio tri milijuna eura stekavši 51 posto udjela. Vanja Sertić, direktor KupiMe, kaže da njegova tvrtka ove godine očekuje rast od 30-ak posto, a ne boji se sve veće konkurencije. "Dugoročno će opstati dva-tri portala za grupnu kupnju, kao što se pokazalo i u Americi. Ključno je povjerenja potrošača, a jako je puno onih koji ne poštuju partnere i dobavljače", zaključuje Sertić, koji uz KupiMe ima još i web kupnju Dobra prodaja te Trebam to.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu