Kulturna i kreativne industrije, od arhitekture, dizajna, gejming scene do glazbe, filma, medija i oglašavanja u Hrvatskoj u 2015. godini ostvarila je više od 15 milijardi kuna prihoda. Industrija je generirala 2,3% BDP-a, ostvarivši bruto dodanu vrijednost u iznosu od 6,3 milijarde kuna, a zapošljava više od 42 tisuće ljudi.
Industrija je udružena kroz suradnju Hrvatskog klastera konkurentnosti kreativnih i kulturnih industrija (HKKKKI) i Hrvatsku udrugu poslodavaca, odnosno kroz zajedničku platformu "Kreativna Hrvatska". Cilj im je značajnije iskoristiti gospodarski potencijal ovog industrijskog sektora. Kako kažu u Klasteru, najveća prepreka većem rastu i razvoju kreativnih industrija trenutno su ograničavajući propisi i neprepoznavanje ovih industrija kao važnih gospodarskih čimbenika.
Ujedinjeni kreativci traže stvaranje boljih institucionalnih i zakonskih uvjeta, instrumenata poticajnog financiranja poslovnih inovacija i djelatnosti kulturnih i kreativnih industrija, te jačanje svijesti o značaju i važnosti autorskih i srodnih prava i intelektualnog vlasništva, glavnih temelja ovih industrija. S tim ciljem izrađena je i Studija mapiranja kulturnih i kreativnih industrija u Hrvatskoj koja je potvrdila svjetske trendove. "Kulturne i kreativne industrije sastavnica su svakog proizvoda ili usluge koja se prezentira potencijalnom kupcu, što znači da je rad kreativaca prisutan u 99 posto svih proizvoda ili usluga na tržištu. Rad kreativaca se treba poticati i vrednovati jednako kao i sve ostale dionike proizvodnog procesa i upravo ćemo na tome raditi u 2016. godini", komentirala je predsjednica HKKKKI Ivana Nikolić Popović.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu