Riječki JGL, druga domaća farmaceutska tvrtka po prihodu u Hrvatskoj, nedavno je predstavila svoju tvrtku kćer Adrialab, jednu od tri kapitalne investicije kompanije, u čiji je proizvodni pogon uloženo 15 milijuna kuna. Predviđeni prihod Adrialaba ove godine je oko 20 milijuna kuna, a povrat investicije očekuje se u roku od pet do deset godina, otkrila je u razgovoru za Poslovni dnevnik direktorica Adrialaba Vedrana Kuzmić-Vrbanović
S kojim ciljem je osnovana tvrtka Adrialab, po čemu će se vaš rad razlikovati od JGL-a?
Adrialab je osnovan u sklopu preustroja JGL-a u čijem je 100-postotnom vlasništvu, s ciljem preuzimanja tradicionalnog dijela portfelja, njegova rasta i razvoja te uvođenja novih medicinskih proizvoda, dodataka prehrani i kozmetike proizvedenih u skladu s visokim standardima farmaceutske industrije. Portfelj proizvoda JGL-a proteklih je godina iznimno narastao i JGL se morao fokusirati na određene izabrane segmene zbog čega je dio tradicionalnih proizvoda ostao izvan fokusa. Adrialab je samostalna tvrtka koja ima zaokružene procese – od razvoja, proizvodnje i kontrole proizvoda do marketinga i prodaje u kategorijama kojima pripada naš portfelj. U skoroj budućnosti imat ćemo sve to i za bezreceptne lijekove, ali za razliku od JGL-a mi ne planiramo imati široki portfelj generičkih lijekova.
Kakav prihod očekujete u prvoj godini poslovanja, kakve su projekcije rasta u narednim godinama? Planirate li nova zapošljavanja?
Adrialab je primarno proizvodna tvrtka i u skladu s tim investirano je u pokretanje suvremene proizvodnje na lokaciji Pulac, Rijeka. Ukupna vrijednost investicije je preko 15 milijuna kuna, od čega se najveći dio u iznosu od 13,4 milijuna kuna odnosi se na čiste sobe, procesnu i laboratorijsku opremu. Preostalih 1,6 milijuna kuna uloženo je u informatičke sustave za upravljanje materijalima i uvjetima proizvodnje. Tvrtka je započela proizvodnju u siječnju 2015. godine, ovo je naša prva godina poslovanja i osnovni zadatak je pozicionirati tvrtku na tržištu i ojačati poziciju spin off proizvoda. Planirani prihod je 20 miljuna kuna. Istovremeno krećemo s razvojem i uvođenjem novih proizvoda, širenjem prodajne mreže i povećanjem prodaje u ljekarničkom i trgovačkom kanalu, prihoda i tržišnog udjela, što nas dovodi do planiranog rasta od prosječno 15 posto godišnje u narednih pet godina. Mi smo mala tvrtka, ali naši planovi su opsežni i u skladu s razvojem poslovanja planirali smo i nova zapošljavanja, prva već polovinom 2015. godine.
Što će se raditi u novim pogonima, u kojim kapacitetima?
Specijalizirani smo za proizvodnju polučvrstih oblika što znači da proizvodimo masti, kreme, gelove, losione i slične oblike, te nesterilnih otopina uz ispunjavanje visokih standarda dobre proizvođačke prakse i dodatnih internih zahtjeva za kvalitetom. Ključne brendove, među kojima se ističu Dječja mast, Holyplant kozmetika, Galenia, Dr. Bezz i ostali, proizvodimo u našim pogonima. Dapače, cijela naša proizvodnja odvija se u skladu sa standardima koji nadilaze propise potrebne za primjerice kozmetiku. To je velika prednost za svakog tko zahtjeva kvalitetu u skladu s normama farmaceutske industrije. Posjedujemo značajne kapacitete koji omogućuju izradu 4,5 milijuna tuba i 2,5 milijuna lončića i boca godišnje, što trenutno premašuje potrebe Adrialaba. Zato smo u segmentima polučvrstih oblika i nesterilnih otopina usmjereni i prema ugovornoj proizvodnji za partnere koji traže bez kompromisnu kvalitetu uz povoljnu cijenu.
Možete li pojasniti što podrazumijeva ugovorna proizvodnja, koja će biti dio poslovanja Adrialaba? S kim tu surađujete?
Potaknuti viškom proizvodnih kapaciteta, u segmentima polučvrstih oblika i nesterilnih otopina usmjereni smo i prema ugovornoj proizvodnji za partnere koji traže bezkompromisnu kvalitetu uz povoljnu cijenu. Pri tome nudimo potpunu uslugu od ideje do finalizacije, a na traženje partnera naši stručnjaci mogu pripremiti i registracijsku dokumentaciju. Sada ugovorna proizvodnja čini skoro 25% ukupne proizvodnje. Uzevši u obzir planove za povećanje proizvodnje vlastitih proizvoda i postojeće proizvodne kapacitete, udio ugovorne proizvodnje može rasti dodatnih 15 do 20 posto.
Već nas traže za novi izvoz
Kojim tržištima će biti namijenjeni proizvodi, na koja tržišta ciljate?
Najveći dio prodaje u 2015. Adrialab realizira na hrvatskom tržištu. Planirana je postepena internacionalizacija portfelja, u prvom redu prema zemljama u okruženju gdje se dio portfelja tradicionalno nalazio na tržištu. Već sada postoji interes za dio proizvoda koje do sada nismo izvozili što nas dodatno stimulira da suradnju na izvoznim tržištima proširimo i osnažimo kako proizvodima iz postojećeg portfelja, tako i uvođenjem novih proizvoda, ali i otvaranjem novih partnera i prodajnih kanala.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu