Pokretači održivog razvoja
Branka Hitner

Priča o uspjehu kroz ulaganje u inovacije i održivost: Kako je CARTA d.o.o. postala tržišni lider

Razgovarali smo s inspirativnom poduzetnicom godine koja nam je otkrila svoj „recept za uspjeh“

PD VL native tim
21. ožujak 2025. u 10:00
Branka Hitner, vlasnica i direktorica CARTA d.o.o./Foto: Borna Jakšić, Pixsell

U svijetu koji se ubrzano mijenja, u kojem su inovacije ključ za preživljavanje i napredak, postoji samo jedna stvar koja je važnija od kreativnosti, a to je sposobnost prilagodbe i odgovora na izazove koji dolaze. Jedna od tvrtki koja je uspješno implementirala održive i inovativne procese u svojoj proizvodnji je CARTA d.o.o., vodeći hrvatski proizvođač industrijskih papirnatih vreća. Pod vodstvom Branke Hitner, vlasnice i direktorice, tvrtka se transformirala u pravog lidera u industriji, prepoznatog ne samo po kvaliteti proizvoda, već i po snažnoj usmjerenosti na ekologiju i održivost.  

„U vrijeme krize 2009. godine došlo je do zatvaranja tvornice za proizvodnju vreća u Hrvatskoj, u vlasništvu najvećeg europskog i svjetskog proizvođača gdje sam radila kao član Uprave zadužena za tržišta u okruženju. Njihovo zatvaranje proizvodnje vidjela sam kao priliku i odlučila se vinuti u poduzetničke vode. Kroz 17 godina naučila sam proces proizvodnje, funkcioniranje nabave na globalnom tržištu te stekla prodajno iskustvo koje me izgradilo i danas sam tu gdje jesam.“, otkriva Hitner.

Održivost kao ključ budućnosti

S obzirom na tržište koje zahtijeva sve veću brigu o okolišu, tvrtka je prepoznala potrebu za smanjenjem negativnog utjecaja proizvodnje na okoliš i prilagodbu svojih proizvoda i procesa ekološkim standardima. Proizvodnja industrijskih papirnatih vreća je, s jedne strane, industrija koja nije nužno poznata po svojoj održivosti, no CARTA je tu učinila korak dalje.

CARTA d.o.o./Foto: Borna Jakšić, Pixsell

„Sirovina za proizvodnju certificirana je kao ekološki prihvatljiva. Nadalje, boja koju koristimo za izradu tiska proizvedena je na bazi vode i nema štetnih utjecaja na okoliš. Ljepilo za proizvodnju proizvedeno je na bazi krumpirovog ili kukuruznog škroba, što je također ekološki prihvatljivo. Dva puta godišnje radimo analizu da proizvod ne sadrži teške metale. Kako bi postali ekološki što održiviji, izgradili smo sunčevu elektranu kapaciteta 250 kW kojom najmanje 40% potreba za električnom energijom zadovoljavamo kroz vlastitu proizvodnju, a upotrebu plina za grijanje i hlađenje u potpunosti smo zamijenili električnom energijom.“, pojašnjava Hitner.

Kroz ulaganja u tehnologiju i istraživanje novih ekološki prihvatljivih materijala, značajno su smanjili svoj ekološki otisak. Uz uporabu recikliranih materijala i razvoj novih vrsta biorazgradivih papira, tvrtka je stvorila proizvodne linije koje su, osim što zadovoljavaju visoke tehničke standarde, također usklađene s najnovijim zakonodavstvom EU o okolišu.

CARTA d.o.o./Foto: Borna Jakšić, Pixsell

„U našu ambalažu između ostalog pune se i proizvodi iz sfere prehrambene industrije: brašno, šećer, stočna hrana itd. Sirovina za proizvodnju – papir, nužno mora biti proizveden od čiste celuloze. Certificirana sirovina ne sadrži teške metale: željezo, olovo, živu itd., a za to posjedujemo certifikate: ISO, FSC, migracijski test.“, navodi Hitner.

Financijska podrška kao temelj za rast i inovacije

Kada razgovaramo o uspjehu CARTA d.o.o., jasno je da on nije došao preko noći. Branka Hitner, poduzetnica s velikim iskustvom i jasnom vizijom, prepoznaje važnost održivosti, ali i dugoročnog ulaganja u kvalitetu. Zbog toga je CARTA uspjela izgraditi prepoznatljiv brend koji, ne samo da zadovoljava tržište, nego također doprinosi društvenoj odgovornosti.

„Budući da koristimo isključivo ekološki prihvatljive sirovine, često puta se teško nosimo sa konkurencijom jer koristi sirovine koje nisu certificirane i jeftinije su. Kako ne bi ugrozili profitabilnost, ulažemo u moderne tehnologije koje imaju veću produktivnost, a samim time, i mi bolju konkurentnost na tržištu. Jedna od najvećih prepreka jest objasniti kupcu da naš proizvod nije isti kao proizvod od konkurencije, najvećim dijelom zbog ulaganja u ekološki prihvatljivu sirovinu koja je skupa i suvremenu tehnologiju koja nudi bolja rješenja i viši standard kvalitete.“, komentira Hitner.

Branka Hitner, vlasnica i direktorica CARTA d.o.o./Foto: Borna Jakšić, Pixsell

Jedan od ključnih faktora koji je omogućio uspjeh tvrtke CARTA je suradnja s Hrvatskom bankom za obnovu i razvitak (HBOR), koja je financiranjem važnih investicija omogućila modernizaciju proizvodnje i implementaciju ekoloških rješenja.

„Kreditima od strane HBOR-a financirali smo sve naše investicije, kamatna stopa je razumna, rast i razvoj poduzeća bez njihove pomoći ne bi bio moguć. Komercijalne banke imaju previsoke kamatne stope, a dobivene potpore od presudne su važnosti za konkurentnost na tržištu.“, ističe Hitner, dodajući kako CARTA izvozi u 11 zemalja, poglavito u EU s tendencijom širenja na druga tržišta. Iako im je kapacitet proizvodnje popunjen 90%, oprezno idu na nova tržišta sve dok ne pokrenu novu proizvodnu liniju potkraj ove i početkom sljedeće godine, otkriva Hitner.

Inspirativna poduzetnica s jasnim „receptom za uspjeh“

Hitner smatra da velik broj poduzetnika ne koristi nikakve potpore zbog pogrešnog uvjerenja da ih „nemaju šanse dobiti“ ili manjka infomiranosti te naglašava da CARTA d.o.o. svoj rast i razvoj temelji upravo na potporama: „Krenuli smo sa proizvodnjom u proljeće 2012., a sada smo vodeći proizvođač u Hrvatskoj. Postojeći nisu ulagali, a uspjeh ne dolazi sam. Malo po malo, pozicionirali smo se među vodeće proizvođače u ovom dijelu EU i nećemo stati. Hrvatska je zemlja pametnih i sposobnih ljudi, nećemo uvoziti, već idemo izvoziti.“.

Branka Hitner, vlasnica i direktorica CARTA d.o.o./Foto: Borna Jakšić, Pixsell

Prošle je godine proglašena najboljom inspirativnom poduzetnicom pa smo provjerili kako gleda na izazove i prilike za žene u industriji te što bi savjetovala drugim poduzetnicama. „Izazovi su isti, bili oni u industriji ili nekoj tercijarnoj djelatnosti. Lakši je put do uspjeha i veće šanse za uspjehom ako imate iskustva s onim u što se upuštate. Nitko vam ne može jamčiti uspjeh ni kada ste ušli u posao sa iskustvom, ne znam, valjda morate voljeti to što radite. Vreće su moj život, to je moja poštapalica, vodilja, radim ono što volim i mislim da je to ključ uspjeha. Cijeli život sam u proizvodnji – te nove vrijednosti, novi proizvodi, to mi je pokretač.“, poručuje Hitner.

CARTA d.o.o. odličan je primjer kako tvrtka, uz pravilno usmjerenje na održivost, inovacije i suradnju s ključnim partnerima poput HBOR-a, može postići uspjeh u izazovnoj industriji. S jasnim fokusom na ekološke materijale, naprednu tehnologiju i visoke proizvodne standarde, tvrtka nije samo unaprijedila konkurentnost na tržištu, već i postavila temelje za održiv poslovni model koji može biti inspiracija drugim poduzetnicima u Hrvatskoj. Branka Hitner i njezin tim pokazali su da uspjeh ne leži samo u proizvodnji, nego u stalnoj potrazi za boljim, ekološki prihvatljivijim i održivijim rješenjima. CARTA d.o.o. dokazuje da uspjeh nije samo u financijskom rastu, već i u odgovornom poslovanju koje donosi korist, kako poduzeću, tako i društvu i okolišu u kojem posluje.

* Sadržaj nastao u suradnji s HBOR-om.

New Report

Close