Prevara od dva eura zavladala društvenim mrežama: Evo kako je prepoznati

Autor: Poslovni.hr , 16. lipanj 2024. u 07:38
FOTO: Pixabay

Modus operandi kojim se provodi prijevara od dva eura u suštini je vrlo jednostavan. Prevaranti, naime, najprije stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.

Posljednjih tjedana čini se da je na Facebooku i Instagramu zavladala takozvana prijevara od dva eura, koja se odnosi na to da se korisnicima nudi kupnja elektroničkih proizvoda za samo dva eura.

Da ne biste nasjeli, morate obratiti pozornost na neke detalje koji nedvosmisleno razlikuju autentične oglase od lažnih.

Modus operandi kojim se provodi prijevara od dva eura konceptualno je vrlo jednostavan, piše Geopop, a prenosi Večernji. Prevaranti, naime, najprije stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične službenim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.

Potom korisnicima nude “nevjerojatne” ponude, koje se obično sastoje od kupnje proizvoda nominalne vrijednosti od nekoliko stotina eura, znatno sniženih i dostupnih za samo dva eura.

Naravno, ako korisnik “zagrize” i klikne poveznicu koja ga odvede na unos podatke o plaćanju, ili bilo kakvih osobnih podataka, prijevara je zapravo postigla svoj cilj – izvući novac od nesretne žrtve i/ili ukrasti osobne podatke koji se onda mogu preprodati na Dark Webu.

Kako prepoznati prevaru

Objava ima senzacionalistički ton: ako primijetite veliki broj uskličnika u tekstu objave i pretjeranu upotrebu senzacionalističkih izraza, kao što su “veliki popusti”, “iskoristite zadnji proizvod” i drugo, velika je vjerojatnost da je oglas lažan.

Objava sadrži sintaktičke ili gramatičke pogreške: ponekad bi prevaranti mogli stvoriti poruku na jednom jeziku (na primjer engleskom) i prevesti je na mnoge druge (uključujući talijanski) bez obraćanja pozornosti na moguće sintaktičke i gramatičke pogreške koje često rade online prevoditelji.

Stranica ili račun nisu verificirani: “plava kvačica” na Facebook stranici tvrtke ili Instagram računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verificiranom računu. U nedostatku ovog malog (ali značajnog) detalja praktički je sigurno da imate posla s lažnim računom.

Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nikome nije isplativo poklanjati proizvode, ako je ponuda predobra da bi bila istinita – vjerojatno ni nije.

Komentirajte prvi

New Report

Close