Preuzimanjem Lonije prodajna mreža premašila bi 1000 trgovina

Autor: Jadranka Dozan , 24. ožujak 2022. u 06:11
Michal Kedzia/PD; NOIR WEDDINGS/ANTONIJO ĆATIPOVIĆ

AZTN dao ‘zeleno svjetlo’, čeka se kraj pregovora za transakciju kojom bi ulaganje Enterprisea u ovaj lanac znatno premašilo 500 mil. kuna.

Otkako ga je 2018. preuzeo jedan od private equity fondova iz poljske investicijske grupacije Enterprise Investors, omiški maloprodajni lanac Studenac razvojno se prebacio u višu brzinu. Na putu je da nizu akvizicija realiziranih u protekle tri godine uskoro pridruži i kutinsku Lonia Trgovinu.

Po prijavi koncentracije kao jednom od regulatornih koraka u okviru procesa preuzimanja Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) ovaj je tjedan “sa svoje strane” Studencu dala “zeleno svjetlo” za tu operaciju. To još uvijek ne znači i da je zaključenje transakcije baš potpuno izvjesno.

Bum pod poljskom ‘palicom’
Tako su na naš upit iz Enterprise Investorsa samo konstatirali da je “točno da je AZTN odobrio na prvoj razini namjeru provedbe koncentracije koja nastaje stjecanjem izravne kontrole na trajnoj osnovi Studenca nad Lonijom”, ali uz dodatak da “u ovom trenutku nisu u mogućnosti detaljnije komentirati taj proces”.

Ako se u završnici pregovora stvari ne zakompliciraju, Lonia Trgovina ujedno bi bila i najveća akvizicija Studenca dosad. Ona, naime, ima znatno veću prodajnu mrežu u odnosu na dosad realizirana preuzimanja.

A nanizalo ih se dosta: počevši od porečkih Istarskih supermarketa sredinom 2019., zadarske Sonik trgovine krajem iste godine, pa do lanjske akvizicije biogradskih Bura trgovina i dubrovačkog trgovačkog lanca Pomo kao prve ovogodišnje kupnje.

Uz današnjih oko 750 prodavaonica pod okriljem Studenca, preuzimanjem Lonije njegova bi prodajna mreža premašila tisuću prodavaonica.

750

prodavaonica trenutno ima trgovački lanac Studenac

Mjereno brojem prodajnih mjesta, mreža Studenca je već danas najveća u Hrvatskoj, ali to govori o njegovoj orijentaciji u pogledu strukture prodajnih formata.

Vodeća petorka domaćeg maloprodajnog tržišta prema prihodu prednjači prodajnim površinama jer uglavnom počiva na velikim formatima super i hiper marketa (s tim da među njima kod Konzuma ipak izraženiji miks velikih i kvartovskih dućana).

Iskorak na kontinent
Struktura prodajne mreže dijelom proizlazi i iz činjenice da je Studenac donedavno pretežito bio teritorijalno orijentiran na jadransku obalu. No, iz Uprave te kompanije na čelu s Michalom Senczukom već otprije najavljuju i iskorake na područje kontinentalne Hrvatske.

Prošle godine krenuli su i s otvaranjem prvih prodavaonica u Zagrebu, a već jesenas krenule su i spekulacije o tome da je na meti i Lonia.

U trgovini na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo, Lonia posluje na području devet županija kontinentalne Hrvatske, dok je prodajna mreža Studenca dosad najvećim dijelom bila rasprostranjena u jadranskim županijama, od Istarske do Dubrovačko neretvanske, navodi se, uz ostalo u AZTN-ovu priopćenju.

Ako je suditi prema Senczukovim izjavama od prije nekoliko mjeseci, kad je rekao kako bi u Hrvatskoj broj prodavaonica pod brendom Studenac u tri godine trebalo dosegnuti tisuću, moglo bi se zaključiti kako bi s preuzimanjem Lonije ulagački apetiti Enterprisea u trgovačkom biznisu na neko vrijeme trebali biti namireni.

Ta transakcija znatno bi povećala i iznos ulaganja u protekle tri godine u razvoj Studenca, a tvrdi se da je u tom razdoblju uloženo više od pola milijarde kuna.

Studenac je 2020. zaključio s oko dvije milijarde kuna prihoda, čime zauzima 7. mjesto među trgovačkim lancima (ili šesto ako se Lidl i Kaufland promatraju kao dio iste Grupe). Lonia je pak proteklih godina i sama bila u ulozi, a zadnja akvizicija bila joj je Sloga podravske trgovine.

Komentirajte prvi

New Report

Close