Pretovar u Luci Kopar lani rastao gotovo dvostruko više od Rijeke

Autor: Darko Bičak , 09. siječanj 2014. u 18:00
Pretovar je lani rastao u Rijeci i Kopru, no pao je u Pločama/Nel Pavletić/PIXSELL

Sve jadranske luke su u investicijskom ciklusu, a Rijeka i Ploče uložit će stotinjak milijuna eura.

Gospodarska kriza na europskom tržištu jenjava, a o čemu svjedoče i rezultati o rastu prometa u sjevernojadranskim lukama, prije svega Rijeci i Kopru. Iz slovenskoga Kopra su izvijestili da su u 2013. pretovarili više od 600.000 kontejnera i više od ukupno 18 milijuna tona svih tereta, što je dosadašnji rekord. To je 5,3 posto više pretovarenih kontejnera u odnosu na 2012. kada ih je preko Kopra pretransportirano 570 tisuća. 

Više koncesionara
Iako Rijeka još neko vrijeme neće dostići Koper, razloga za optimizam imaju i u našoj najznačajnijoj luci. Prema nepotpunim podacima Lučke uprave Rijeka, prošle godine je preko kontejnerskog terminala Brajdica, kojeg drži koncesionar Jadranska vrata (AGCT), prošlo 131.300 kontejnera, a što je 3,6 posto više nego u godini prije. Kako riječka luka u sebi sadržava tri koncesionara, uz još nekoliko tvrtki koje obavljaju lučke djelatnosti, teško je uspoređivati ukupna rezultat Rijeke i Kopra. No, prema okvirnim izračunima riječka luka je u 2012. imala ukupno 8,55 milijuna tona pretovarenog tereta, a očekivanja za ovu godinu su rast za nekih 2,5 posto. Ta procjena se temelji na podacima za prvih devet mjeseci 2013. godine kada je preko Rijeke pretovareno ukupno 6,2 milijuna tona svih tereta.

 

Mišič

Radovi na većem gazu počet će u siječnju, a završiti u svibnju 2014.

Veličinom druga hrvatska luka je ona u Pločama, ali ona već dvije godine bilježi pad poslovnih aktivnosti. Iako u Pločama nisu željeli još izlaziti s neslužbenim podacima za prošlu godinu, očekuju da će im realizacija biti oko dva posto manja nego u godini prije kada je pretovareno 2,6 milijuna tona tereta. Luka Ploče je u 2012. zabilježila velik pad pretovara od 42 posto u odnosu na 2011. godinu. Glavni razlog za lošije poslovanje je slabija aktivnost bosansko-hercegovačkog gospodarstva, a kojem su Ploče glavna morska luka. U Pločama je lani započeo proces restrukturiranja koji uključuje i troškove od 24 milijuna kuna za otpremnine otpuštenim radnicima. Sve tri luke planiraju značajna ulaganja kako bi bile konkurentnije i time povećale svoj promet. 

Nove investicije
Među prvim ulaganjima Luke Koper bit će proširenje skladišne površine kontejnerskog terminala. Istodobno će produbiti gaz, najprije na 14 metara, a do kraja godine na 15 metara kako bi u nju mogli pristajati najveći prekooceanski teretni brodovi. Gašpar Mišič, direktor Luke, najavio je da pripremni radovi počinju u siječnju i bit će završeni do kraja travnja. No, kako je Mišič, koji je na čelo Luke došao prošle godine, ovog tjedna uhićen zbog vožnje u pijanom stanju, slovenska javnost traži njegovu ostavku te je teško procijeniti što će odlučiti vlasnici, prije svega slovenska država.U Rijeci je još 2011. koncesiju za kontejnerski terminal dobila tvrtka Jadranska vrata koja se obvezala investirati 70 mil. eura u terminal Brajdica. Nakon modernizacije, Rijeka će imati kapacitet od 600.000 kontejnera. Lučka uprava Rijeka je pak uz pomoć zajma Svjetske Banke uložila još 30-ak milijuna eura u infrastrukturu. U Pločama je pak krenula investicija od 26 milijuna eura u terminal za tekuće terete. 

Komentari (3)
Pogledajte sve

vrijeme je za iskrcaj [emo_beztona]

i tako ce i ostati jer im konkurencija zna biti jaka samo kada drugovi pomažu a ovako je rzultat samo kvaliteta.

Ha,ha, ha…baš se čudim. Dobro je da je uopće živa Luka Rijeka. Uhljebili supruga SDP-ovke Ane Komparić za direktora Luke, izvjesnog Vedrana Devčića koji nema nikakvo iskustvo u ovom biznisu, najveći doseg je bilo odvesti svoju malu firmicu u stečaj…majko mila koji likovi su ovi iz SDP-a…..vani se za ovakve stvari i privatna uhljebljenja ide u zatvor, drugovi moji!

New Report

Close