Danas je uz predstavnike Zagrebačke županije, Općine Kravarsko i Koordinacije unutarnjeg javnog linijskog cestovnog prijevoza putnika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP) predstavljena javna usluga u autobusnom prijevozu Zagrebačke županije.
Riječ je o modelu koji omogućava uvođenje novih i obnavljanje starih autobusnih linija s ciljem bolje prometne povezanosti i mobilnosti lokalnog stanovništva. Unatoč osiguranim proračunskim sredstvima države, Zagrebačka županija je prva županija koja je svom stanovništvu omogućila veći broj linija i polazaka te bolju povezanost ruralnih područja. Ovaj model, ističu predstavnici lokalne zajednice, ali i sami prijevoznici, ključan je za opstanak manjih ruralnih sredina kojima prijeti demografska katastrofa. Kravarsko je, ističu, primjer kako javni prijevoz može ponuditi impuls i vjetar u leđa stanovništvu koje se prije dvije godine suočilo i s razornim potresom.
Na to je upozorio i načelnik Općine Kravarsko Vlado Kolarec čiji stanovnici već tri mjeseca koriste uslugu javnog prijevoza putnika.
„Usluga javnog autobusnog prijevoza nužna je za dugoročnu perspektivu naše Općine. Napokon su naši mještani bolje povezani, mobilni su, mogu ostati u svojom domovima u kojima su odrasli. Drago mi je vidjeti pozitivne promjene koje je javni prijevoz donio sa sobom“, poručio je načelnik Općine te zahvalio na suradnji s županijom i lokalnim autobusnim prijevoznicima koji su i u koronakrizi i danas pokazali spremnost na pomoć.
Vozni red sa stvarnim potrebama stanovništva
U Kravarskom se stanovništvo vozi autobusima Autoturist iz Samobora, čiji je prokurist Franjo Grgurić, ujedno i član HUP koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika tom prilikom naglasio: „Građani se uvelike oslanjaju na naš autobus jer alternativnog prijevoza nema. Više puta smo, nakon najave ukidanja pojedinih linija, dobivali očajne pozive građana koji ne bi mogli više ići na posao ili omogućiti školovanje djetetu. Želimo i dalje spajati Hrvatsku. Hvala Zagrebačkoj županiji što je ovu potrebu prepoznala. Nadam se da će i ostali slijediti njihov primjer“.
„Kvalitetnija i dostupnija usluga javnog prijevoza, posebice u ruralnim područjima, razlog je radi kojeg smo prvi u RH potpisali gotovo 90 milijuna kuna vrijedne dvogodišnje ugovore s našim prijevoznicima“, istaknuo je zamjenik župana Zagrebačke županije Damir Tomljenović nadodavši kako u posljednja tri mjeseca broj putnika kontinuirano raste te da će se vozni red i dalje nastaviti usklađivati sa stvarnim potrebama stanovništva.
Za provođenje modela javne usluge u Hrvatskoj su osigurane sve zakonske pretpostavke, ali i financijska sredstva – 428 milijuna kuna godišnje iz državnog proračuna. Riječ je o modelu koji funkcionira u gotovo svim EU zemljama te sustavno rješava problem prijevoznika, ali i građana. Predsjednik HUP- Koordinacije javnolinijskog prijevoza putnika Hrvoje Meštrović istaknuo je kako se prijevoznici nalaze u kriznoj situaciju, a rastuća cijena goriva, inflacija i pandemija ugrožavaju rad prometnog sektora. Model javne usluge, ističe Meštrović, stoga pomaže stanovništvu, ali i prijevoznicima da nastave obavljati aktivnosti od šireg društvenog interesa. S druge strane, javna usluga može biti i temelj za obnovu autobusne flote EU fondovima.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu