Projekt "Go rail-Go green" financiran od strane Europske unije, kojem je cilj povećanje prijevoza tereta željeznicom iz Luke Rijeka prema Beogradu, predstavljen je danas u Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture.
Projekt se subvencionira iz europskog programa Marco Polo II s 1,048 milijuna eura i zahvaljujući toj potpori cijena prijevoza tereta kontejnerskim vlakom bit će do 30 posto niža od cestovnog. Nositelj projekta je tvrtka Agit, tvrtka kćer HŽ Carga, a provodi ga u partnerstvu s kontejnerskim terminalima AGCT iz Rijeke i Baltic Container Terminala iz Poljske, rečeno je na predstavljanju.
Cilj projekta je prebacivanje većeg dijela tereta s autocesta na ekološki prihvatljiviji željeznički sustav, kazao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić. Dodao je da Hrvatska također dobiva mogućnost da poboljša svoju željezničku infrastrukturu, poveća kapacitet luka te osuvremeni tehničko-tehnološke procese u logistici.
Koliko je važan ovaj projekt govori činjenica da se na godišnjoj razini čak 75 posto tereta iz riječke luke prevozi kamionima, istaknuo je Loris Babić, voditelj projekta iz tvrtke Agit. Dodao je da u prilog davanju prednosti željezničkom prijevozu nad cestovnim idu i istraživanja koja su pokazala da je potrošnja energije u željezničkom prometu manja za 2,7 puta nego u cestovnom, te da je u željezničkom prometu značajno manja emisija stakleničkih plinova. Prednost željeznica je i smanjenje vremena prometovanja, zadržavanja na graničnim prilazima kao i manja oštećenja cestovne infrastrukture.
Riječ je o nimalo lakom poslu budući da će uspješnost projekta mjeriti preciziranim neto tonskim kilometrima koje je potrebno preusmjeriti s ceste na željeznicu na relaciji Rijeka – Beograd, kazao je Babić.
Na konferenciji predstavljeni i projekti iz pomorskog sektora sufinancirani iz fondova EU-a. Riječ je osam projekata iz četiri različita programa koje provode lučke uprave Ploče, Dubrovnik, Rijeka i Zadar te Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, a čija ukupna vrijednost subvencija za hrvatske partnere iznosi više od tri milijuna eura.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu