Autor: © Portal croenergo.eu (T.M.) / ENERGO MEDIA SERVIS
Grad Ludbreg se prema lokalnoj legendi smatra središtem svijeta jer se mnogi gradovi nalaze na koncentričnim krugovima čije je središte upravo ovaj grad. Iz tog se razloga na glavnom gradskom trgu nalazi točka koja predstavlja to središte, a sudeći po broju tvrtki i odlučnoj gradskoj vlasti ovaj bi mali gradić iznad Varaždina mogao uskoro postati jednim od najzelenijih hrvatskih gradova. Posjetili smo Ducati komponenti d.o.o., tvrtku-članicu Saveza za energetiku Hrvatske te iza priče o tvrtki GEC d.o.o. iz Gorskog kotara donosimo vam još jednu uspješnu priču…
Prije 10-ak godina u Ludbregu je, u sastavu grupacije Ducati Energia s.p.a. iz Bologne, sa radom započela i tvrtka Ducati komponenti d.o.o. koja danas zapošljava 103 radnika te svake godine ulaže više od 7% ukupnih prihoda u razvoj novih proizvoda. Tvrtka je poznata po proizvodnji generatora, motora, statora, dijelova vanbrodskih motora i ostalih dijelova za sve vrste dvokotača. Tvrtka je smještena na području pored autoceste što joj donosi izvrsnu vezu s većim gradovima poput Beča, Budimpešte i Ljubljane te fleksibilnost u isporukama. Dražen Crnković, direktor tvrtke, istaknuo je kako takav položaj tvrtke donosi najveću prednost poglavito jer su u mogućnosti svoje proizvode isporučiti u roku manjem od 24 sata kupcima iz većine zemalja kontinentalne Europe.
U vlastitim proizvodnim kapacitetima tvrtka Ducati komponenti proizvodi rotore, statore, alternatore (jednofazni i trofazni s unutrašnjim sagorijevanjem; za upotrebu u fitness aplikacijama; za upotrebu u malim avionskim motorima te za uporabu u vanbrodskim motorima), generatore (za zavarivanje i dobivanje električne energije), vjetrogeneratore, regulatore, transduktore te invertere. Sama proizvodnja podijeljena je na tri stupa: rotore (stariji proizvodi s feromagnetima, noviji proizvodi s neodymium magnetima, vanbrodski motori), statore (standardni dijelovi, avionski dijelovi) i elektroniku (CDI paljenja, naponski regulatori, elektroničke kontrolne kutije i inverteri).
U sklopu proizvodnih kapaciteta nalazi se i samostalni odjel razvoja i tehnička služba čime Ducati komponenti sudjeluje u razvoju novih projekata iz matičnog razvojnog odjela, ali u vođenju pripadajućih procesa koji se vode u Hrvatskoj. Osim toga, taj je odjel zadužen za vođenje i nadzor nad izradom prototipova, prvih uzoraka te inicijalnih proizvodnih serija, a pruža i tehničku podršku proizvodnji i odjelu održavanja.
Kada govorimo o "zelenom" gospodarstvu, proizvodnju tvrtke Ducati komponenti možemo podijeliti u 4 osnovne grupe: mali elektromoped simpatičnog naziva "Free Duck" (dostupno u potpuno električnoj ili hibridnoj izvedbi), akumulatori električnih vozila (izvedbe za unutrašnju i vanjsku primjenu), mali vjetrogeneratori (za kućne odnosno manje potrebe za električnom energijom) te e-kotač "Copenhagen Wheel" (za pretvorbu klasičnog u električni bicikl).
"Free Duck" je svijetli kvadricikl stvoren za dvije osobe u dvije osnovne izvedbe – osnovna izvedba sa 180 litrenim te kombi verzija sa 300 litrenim prtljažnikom. Maksimalna moguća brzina iznosi 45 km/h. Autonomija električne verzije iznosi 60 kilometara, dok one hibridne 150 kilometara. Dužina vozila iznosi 1.805 milimetara, širina 999 milimetara, a visina 1.645 milimetara. Težina je oko 220 kilograma. Za ovo vozilo vam nije potrebna vozačka dozvola, kaciga te nema sigurnosnih pojaseva.
Uređaji za punjenje električnih vozila dijele se na dvije grupe, na one javne namijenjene za primjenu na parkiralištima, javnim i privatnim područjima te na one za kućnu upotrebu primjerice u privatnim garažama. U skladu s nedavno uspostavljenim standardima Europske unije, Ducatijevi "punjači" su kompatibilni sa svim električnim vozilima te dolaze u dvije izvedbe – jednofaznoj i trofaznoj, a odlikuju se utičnicom koja se može zaključati, LCD zaslonom, RFID sustavom, GPRS modemom ili LAN priključkom te fiskalnim brojilom.
Ducati je u Copenhagenu po prvi puta predstavio i svoj istoimeni "zeleni" kotač koji svaki bicikl pretvara u električni. Riječ je o sustavu koji se integrira unutar stražnjeg kotača (motor, baterija i elektronika), a takvim se biciklom može upravljati pomoću smartphonea, Bluetootha ili izravno putem odgovarajuće ploče.
Tvrtka je uspostavila i sustav upravljanja kvalitetom, a načela takvog upravljanja se primjenjuju u cjelokupnom poslovanju s ciljem kontinuiranog poboljšanja, mjerenja zadovoljstva kupaca i ostalih zainteresiranih skupina. Sustav upravljanja kvalitetom se primjenjuje na proizvodne procese rotora, statora i regulatora te je povezan s pripadajućom opremom za svaku od komponenti električne skupine proizvoda.
U sklopu proizvodnog pogona tvrtka ima i vlastiti logistički centar površine 650 m2 s oko 1.000 paletnih mjesta na policama do 6 metara visine, ali ima i mogućnost širenja u više od 1.500 paletnih mjesta. Djelatnici tvrtke ističu kako logistički centar ima dva ulaza, na različitim stranama, tako da je moguće istovremeno upravljati s dva kamiona i to bez mogućnosti miješanja paleta. Protok materijala u skladištu je u potpunosti automatiziran i pokriven računalnim programom za lakše upravljanje i nadzor. Svaki pokret je zabilježen u lokalnom sustavu te papirnatom bilješkom. Uz sve to, svi izlazi iz logističkog centra su pokriveni video nadzorom iz sigurnosnih razloga te sa Wi-Fi signalom za barkôd skenere.
Ducati kompomenti tijekom ove godine ima namjeru uložiti u povećanje proizvodnih kapaciteta, a takvo će ulaganje povećati serijsku proizvodnju te zaposliti nove radnike. Ova investicija uglavnom se odnosi na povećanje proizvodnih kapaciteta za liniju "zelenih" proizvoda te vjerujemo kako će znanje i sposobnosti svih uključenih strana pomoći i u ostvarenju sna Grada Ludbrega, a to je postati najzelenijim hrvatskim gradom.
Grupacija Ducati Energia svoje pogone ima u Italiji, Indiji, Argentini, Hrvatskoj i Rumunjskoj. Pokrivenost unutar svjetske prodajne mreže veća je od 75% zemalja, dok su na razini Europe prisutni u gotovo svim zemljama. Izvorni članak pročitajte ovdje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu