Pračovjekom i puricom do milijun noćenja

Autor: Marija Crnjak , 20. kolovoz 2015. u 22:01
Foto: Grgur Žućko / Pixsell

Ciljevi su možda ambiciozni, no ne i neizvedivi uz ovakve resurse, ističe krapinsko-zagorski župan Željko Kolar.

Zagorje bi u idućih deset godina trebalo barem udvostručiti broj turističkih kreveta, cijene hotelskog smještaja povećati od 50 do 100 posto, a turistički prihod čak sedam puta, dok će se broj zaposlenih u turizmu barem utrostručiti. Regija će ostvarivati milijun noćenja godišnje, a investicije će dosegnuti oko 150 milijuna eura, predviđa master plan razvoja Krapinsko-zagorske županije koji je za Županiju temeljem javnog natječaja izradila konzultantska kuća Horwath HTL u suradnji sa Zagorskom razvojnom agencijom.

Kako doznajemo od župana Željka Kolara, izrada master plana predviđena je u dvije faze, prva je obuhvatila izradu analize i strateškog okvira, što je Županija platila 350 tisuća kuna, i trenutačno je u tijeku javna rasprava o sadržaju dokumenta. Tijekom druge faze bit će definiran operativni plan razvoja turizma. U tijeku je javna rasprava.

“Natječaj za drugu fazi uzrade master plana planiramo raspisati u rujnu i očekujemo da će njegova izrada biti gotova do ranog proljeća iduće godine, čim je usvoji Županijska skupština, može u primjenu. Prve rezultate možemo stoga očekivati već iduće godine, no riječ je o dugoročnoj strategiji koja predviđa brojne izmjene i novosti i rezultate u idućih deset godina. Ciljevi koje postavlja master plan su možda ambiciozni, no ne i neizvedivi uz ovakve resurse i potencijal”, ističe Željko Kolar.

 

150 mil. eura

dosegnut će investicije u zagorski turizam, predviđa master plan.

Analiza stanja pokazala je da je poslovni sektor u županiji pasivan i nepovezan, turistički brendovi koji postoje slabo se komuniciraju, ne postoji gotovo nikakva online marketinška aktivnost, događaji koji se organiziraju uglavnom su namijenjeni lokalnom stanovništvu, a zbog nekonkurentnih projekata slabo se koriste javni izvori sufinanciranja. Usto, izgrađena je tek desetina građevinskog zemljišta u turističkoj zoni predviđenoj prostornim planovima. Zbog svega toga, turistički prihod čini tek 1,43 posto prihoda Županije i u 2013. je iznosio oko 142 milijuna kuna, što su najvećim dijelom realizirali hoteli, kojih je devet. Županija ima oko 2200 registriranih turističkih kreveta, a zanimljivo je da su nositelji smještajnih kapaciteta hoteli, što se ne uklapa u hrvatski prosjek.

Strateški okvir razvoja turizma u županiji predviđa povećanje izravnih prihoda od turizma sa sadašnjih 142 milijuna kuna na 120 milijuna eura, odnosno na 215 milijuna eura ukupnih prihoda, uključujući vezane djelatnosti. U predviđenim okvirima ulaganja i rasta broja kapaciteta predviđa se otvaranje oko 3100 radnih mjesta, odnosno 1500 izravno u turizmu. Izgradit će se od 1500 do 2000 novih smještajnih jedinica, od toga 50 posto u hotelima, pri čemu se prednost daje tematskim hotelima, difuznim hotelima, dvorcima hotelima, s obzirom na velik broj neiskorištenih dvoraca i kurija diljem Zagorja, ruralnim kućama za odmor, ali i kampovima s luksuznom ponudom glampinga.

Temelji za budući razvoj turizma su kupališni, lječilišni turizam, kulturni turizam, gastronomija, a atributi koji se jače moraju poticati su krapinski pračovjek, Tito, Marija Bistrica, vino, štruklji i purica, ali i drvene tradicijske igračke, licitari, terme, zagorski bregi, zagorske popijevke. Dakako predviđa se puno edukacije, umrežavanja, suradnje poduzetnika s javnim sektorom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close