Pred novim generalnim direktorom Glova Hrvatska Lorenzom Mayolom nije lak zadatak. Firma posluje s gubitkom otkad je 2019. stupila na hrvatsko tržište.
Prema podacima Fine, preneseni gubitak Glovoapp Technologyja registriranog u Zagrebu lani je iznosio 22,36 milijuna eura, a ruže ne cvjetaju ni u regiji. Usto, tu je i istraga Europske komisije zbog sumnje na kršenje tržišnog natjecanja i dogovore o neangažiranju s tvrtkom Delivery Hero.
Mayol za Poslovni dnevnik kaže da Glovo surađuje s Komisijom oko istrage te otkriva koje poteze planira povući kako bi firmu financijski uveo u mirnije vode.
Nedavno ste obilježili pet godina poslovanja u Hrvatskoj. Jesu li dosadašnji rezultati ispunili očekivanja?
Od dolaska u Hrvatsku 2019., Glovo je transformirao način na koji korisnici doživljavaju dostavu hrane, namirnica i drugih proizvoda, značajno doprinoseći razvoju lokalnog gospodarstva i podržavajući male poduzetnike. Kroz inovativne tehnologije i prilagođene usluge, postali smo sastavni dio svakodnevnog života građana. To potvrđuje i više od 1,25 milijuna preuzimanja, čime je Glovo postao najpopularnija platforma za dostavu više kategorija proizvoda u Hrvatskoj, prema podacima data.ai.
S tisućama aktivnih partnera u aplikaciji i tisućama dostavljača, Glovo je trenutačno dostupan u otprilike 30 gradova diljem Hrvatske. U pet godina poslovanja u RH, Glovo se pozicionirao kao uspješna tehnološka tvrtka i jedan od najpoželjnijih poslodavaca u zemlji, zahvaljujući podršci i predanosti tima od više od 50 zaposlenika koji svakodnevno osiguravaju nesmetano funkcioniranje aplikacije.
Koje korake planirate poduzeti kako biste prevladali izazove, s obzirom na godine gubitaka i nedavno povlačenje s drugih regionalnih tržišta?
Naša strategija je usmjerena na jačanje ključnih tržišta, poput Hrvatske. Planiramo dodatno ulagati u inovacije i unapređenje korisničkog iskustva. Također ćemo nastaviti surađivati s lokalnim partnerima kako bismo proširili našu ponudu i prilagodili se specifičnostima hrvatskog tržišta. Cilj je dugoročna održivost i profitabilnost u regiji.
Vaša je tvrtka u svibnju najavila povlačenje iz Slovenije. Kako će to utjecati na poslovanje u RH?
Povlačenje iz Slovenije omogućuje nam da se usredotočimo na tržišta s većim potencijalom za rast, poput Hrvatske, gdje naše poslovanje stalno raste. Ova odluka ne utječe negativno na naše poslovanje ovdje, naprotiv. I dalje ćemo unapređivati našu prisutnost u Hrvatskoj kroz bolje usluge, nove projekte i poboljšanja u korisničkom iskustvu.
Izjavili ste da vam je cilj postati najbolji tehnološki regruter u Hrvatskoj zapošljavanjem vrhunskih stručnjaka na lokalnom tržištu. Kako planirate to postići?
Cijenimo pojedince koji su strastveni u nastojanju da naprave stvarnu razliku. Osim konkurentne plaće, posvećeni smo stvaranju kulture inovacija, kontinuiranog učenja i osobnog razvoja. Naše radno okruženje potiče zdravu ravnotežu između profesionalnog i privatnog života, dok uvijek težimo stalnom unaprjeđenju.
Kroz interne edukacije, mentorstvo i prilike za stjecanje novih vještina, osnažujemo naše zaposlenike da rastu i napreduju. Štoviše, kako bismo privukli najbolje stručnjake, nudimo fleksibilno radno vrijeme, dodatne zdravstvene pogodnosti i mogućnost rada na daljinu.
Europska komisija objavila je da istražuje jesu li Delivery Hero i Glovo dogovorili podjelu tržišta i da si neće međusobno ‘otimati’ zaposlenike. S obzirom na istragu, kako planirate zadržati povjerenje zaposlenika i korisnika Glova u RH?
U potpunosti surađujemo s Europskom komisijom i u potpunosti smo posvećeni ispunjavanju svih zahtjeva za usklađenost i regulativu. Činjenica da Komisija provodi takvu inspekciju ne znači da je zaključila da je došlo do stvarnog kršenja zakona o tržišnom natjecanju niti prejudicira ishod.
U lipnju ste objavili da gotovo 50% vozila koja koriste partneri za dostavu čine električna, čime je izbjegnuto emitiranje 240 tona CO2 u 2024. Kakvi su vam budući planovi po tom pitanju?
Taj smo uspjeh postigli kroz blisku suradnju s našim partnerima i pružanjem podrške u prijelazu na električna vozila, uključujući razne mjere podrške poput organiziranja radionica, pružanja popusta na e-vozila za dostavljače i partnere te povezivanja s leasing mogućnostima. U budućnosti planiramo dodatno povećati udio električnih vozila u našoj mreži, a istražujemo i mogućnosti uvođenja novih, ekološki prihvatljivih tehnologija.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu