Daljnji rast prihoda uz profitabilnost zahvaljujući aktivnostima na postojećim tržištima, ali i prodoru koji se očekuje na neka nova tržišta, planovi su AD Plastika za 2015. godinu.
Potvrdio je to Poslovnom dnevniku predsjednik Uprave AD Plastika Marinko Došen u svojem pismenom očitovanju pojašnjavajući jučerašnju informaciju zašto se i on odlučio na kupnju jednog paketa dionica ove kompanije. Naime, solinskoj je tvrtki ovaj tjedan započeo u znaku indikativne informacije na Zagrebačkoj burzi jer je riječ o kupnji dionica AD Plastika od strane njezinog predsjednika Uprave Došena koji je na tu funkciju imenovan prije dva mjeseca.
12posto
očekivani je organski rast AD Plastik grupe u 2015. godini
Cijena dionice
Došen je kupio 2120 donica kompanije čije poslovanje vodi – stečene dionice predstavljaju 0,05048% temeljnog kapitala solinske tvrtke. No, sam potez privlači pozornost zato što se potvrđuje kako i menadžeri te kompanije, uvjereni u perspektivnost te dionice, samoincijativno u nju investiraju, ne čekajući na nagradu u vidu trezorskih dionica što je Poslovnom dnevniku Došen i potrdio, dodajući da je cijena dionice iznosila 103 kune, što znači da ga je ova akvizicija stajala oko 200.000 kuna.
"Naravno da se radi o mojem povjerenju u dionice AD Plastika. Odnedavno sam preuzeo funkciju predsjednika Uprave AD Plastika i samim time pokazao povjerenje u kompaniju. Iskreno vjerujem u profitabilnost i rast prihoda kompanije što će učvrstiti poziciju AD Plastika na postojećim tržištima, ali ujedno i otvoriti neka nova tržišta", kazao je Došen. Na čelnoj funkciji Uprave Došen je naslijedio dotadašnjeg Mladena Peroša koji je od 2012. vodio poslovanje solinske tvrtke naslijedivši dugogodišnjeg čelnika Josipa Bobana. Peroš ipak nije izdržao cijeli mandat – na vlastiti zahtjev je opozvan, te je sad član Uprave zadužen za razvoj i komercijalu.
Novi, pak, predsjednik Uprave Došen u AD Plastik je došao 2012., a na vodeću funkciju stigao je iz Rusije gdje je bio generalni direktor AD Plastikove tvrtke ZAO PHR u Rusiji. To znači i da je poznavatelj tamošnjih prilika, a neslužbeno doznajemo da se upravo i istražuju nove prilike na ruskom tržištu po onoj staroj definiciji da je svaka kriza ujedno i prilika. Osnovne značajke recentnoga poslovanja i dalje se kreću u okvirima rasta prodaje na europskom tržištu, te smanjivanja relativnog udjela na ruskom tržištu, primjerice sa 40% u 2013. na 30% u 2014. godini.
Naime, zasad još nije moguće dobiti kompanijske procjene operacija na ruskom tržištu. Dok ne dođe do stabilizacije političkih prilika u Rusiji ne možemo davati prognoze, navodi Došen, ističući da je poslovanje ondje u znaku stalne prilagodbe, prvenstveno u troškovnome smislu. "No, unatoč objektivnim tržišnim okolnostima, posebice u Rusiji, siguran sam da ćemo ostvariti zadane ciljeve u ovoj godini koji se prije svega odnose na organski rast prihoda od 25% na hrvatskom tržištu i 12% na razini grupe", iznosi Došen.
Oporavak tržišta
A da će planirani rast moguće uslijediti baš na krilima oporavka europskog tržišta automobila, ukazuju i najnoviji podaci Europske udruge proizvođača automobila (ACEA) prema pokazatelju broja registracija novih putničkih automobila u EU. Naime, taj je pokazatelj u ožujku u EU devetnaesti mjesec za redom porastao, a usporedba prvog kvartala ove godine u odnosu na prvi kvartal 2014. pokazuje da je registrirano 8,5% više novih automobila, dok rast prodaje u ovom ožujku na odnosu na prošli iznosi 10,6%.
To je posebno ohrabrujući podatak, kao i što je u istom znaku i poslovanje glavnog kupca AD Plastika – Renault grupe. Rast od 10% u ovoj branši nadmašuje prognoze analitičara: na početku ove godine one su bile bitno niže i kretale su se na razini od oko tri posto, pa će stoga sad i analitiči trebati ažurirati svoje prognoze. "Sve govori o definitivnom oporavku tržišta, na temelju kojega se može očekivati pozitivan doprinos našem poslovanju. No, nismo u euforiji. Iako su i naše naznake bile optimistične, smatramo da je jedan kvartal mala baza za prognoze. Nakon prvog polugodišta 2015. AD Plastik, inače redovoto konzervativan u svojim planovima, moći će komentirati očekivanja u ovoj godini", decidiran je Došen.
No, može se očekivati da će sve ove pozitivne vijesti biti potvrđene i u rezultatima poslovanja tvrtke u prvom kvartalu ove godine, za što treba pričekati konac travnja kad će biti objavljen izvještaj. Inače, analitičari Erste banke preporučaju "akumulirati" dionicu AD Plastika, uz jednogodišnju ciljanu cijenu od 105 kuna, što predstavlja potencijal rasta od približno 13%.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu