Cijene motornih goriva u Hrvatskoj dosegnule su rekordne razine, nakon što je četvrti tjedan zaredom rasla cijena sirove nafte na svjetskim tržištima, dosegnuvši razinu od oko 83 dolara po barelu. Valja, međutim, podsjetiti da je cijena nafte prije nekoliko godina bila dosegnula i 120 dolara po barelu, ali su maloprodajne cijene goriva bile niže nego sada. Divljanje cijena goriva već je, zajedno s drastičnim skokom rasta cijene ostalih eneregenata, u prvom redu električne energije i plina, dovelo do rasta cijena gotovo svih roba i usluga, a najnoviji udar za stanovnike Rijeke i okolice bit će povećanje cijena voznih karata Autotroleja za 20 posto od 1. ožujka, koje nam je u telefonskom razgovoru potvrdio Alberto Kontuš, direktor riječkog javnog gradskog prijevoznika.
Neodrživo poslovanje
Kontuš je povećanje cijena, zbog rastućih troškova poslovanja i smanjenog broja putnika od početka pandemije prije dvije godine naovamo, najavio u izjavi za Novi list još početkom prosinca prošle godine, a krajem istog mjeseca i na sjednici Gradskog vijeća, no sada je odluka o povećanju cijena voznih karata postala i službena, piše Novi list.
– Odluku o povećanju cijena potvrdila je Skupština Autotroleja. Cijena će od 1. ožujka biti veća za dvadeset posto, za sve vrste voznih karata osim učeničkih i studentskih koje će ostati na istoj razini do 31. kolovoza ove godine, a s početkom nove školske godine i one će poskupjeti za dvadeset posto, od 1. rujna, u kratkom razgovoru rekao nam je Kontuš. Odluka o povećanju cijena još, koliko neslužbeno saznajemo, treba proći proceduru koja uključuje i konačni »blagoslov« gradonačelnika Marka Filipovića, iako će vjerojatno biti riječ samo o formalnosti jer je skupština Autotroleja, u kojoj upravo Filipović drži osamdesetak posto glasova, već donijela odluku. Moguće je, naravno, i da Filipović od svega odustane, pod eventualnim pritiskom javnosti.
Iz njegovog ureda nam je, nakon upita, potvrđeno da je Skupština Autotroleja donijela Smjernice, Plan poslovanja i Financijski plan za ovu godinu, te kako su u plan »ukalkulirani elementi za povećanje cijene«. Za konačnu odluku, prema objašnjenju iz Ureda Grada, čeka se mišljenje Savjeta za zaštitu potrošača, nakon čega gradonačelnik i službeno odlučuje o povećanju cijena.
Kontuš je već ranije isticao kako je zadnja promjena cijena karata u Autotroleju bila još 2008. godine, od kada je inflacija dosegnula preko dvadeset posto, uz cijenu goriva koja je narasla za trećinu, a i dalje konstantno raste. Kada se tome doda rast cijene električne energije, kao i podatak da autobusi Autotroleja od početka pandemije do sad prevoze u prosjeku 30 posto putnika manje, uz svega petpostotno smanjenje godišnje prijeđene kilometraže, poslovanje komunalnog društva sa sadašnjim je cijenama, kako je već ranije objašnjavao Kontuš, neodrživo. Kontuš je već, putem Udruge operatera javnog prijevoza, predlagao Vladi smanjenje stope davanja na gorivo za javne prijevoznike, no takav prijedlog nije prihvaćen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu