Potrošnja u srpnju porasla 4,5 posto, najviše od 2007.

Autor: Poslovni.hr/Hina , 03. rujan 2015. u 13:03
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Rastom u srpnju nastavljen je višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014. godine.

U Hrvatskoj je u srpnju promet u trgovini na malo realno porastao za 4,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine, što je njegov najveći skok u gotovo osam godina, a potrošnja raste već 12. mjesec zaredom, što nije zabilježeno još od 2007.

Državni zavod za statistiku objavio je u četvrtak prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u srpnju, prema kalendarski prilagođenim podacima, nominalno porastao za 3,7, a realno za 4,5 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To je znatno brži rast nego mjesec dana prije, kada je potrošnja porasla 0,9 posto. To je ujedno i najveći skok prometa u trgovini na malo od rujna 2007. godine, kada je porastao 7,2 posto.

Rastom u srpnju nastavljen je višemjesečni pozitivni trend, s obzirom da je pad maloprodaje posljednji puta zabilježen u srpnju 2014. godine.

Rast prometa u trgovini na malo 12 mjeseci zaredom nije zabilježen još od 2007., dvije godine prije početka šestogodišnje recesije.

"Na rast prometa upućivali su i podaci o polaganom, ali kontinuiranom oporavku indeksa pouzdanja, očekivanja i raspoloženja potrošača koji traje od posljednjeg tromjesečja 2014., a dijelom je posljedica povećanja raspoloživog dohotka nakon izmjena u sustavu oporezivanja istog te izostanka inflacije. Ipak, smatramo da je najveći pozitivan utjecaj na srpanjske podatke došao od vrlo uspješne turističke sezone", navode analitičari Raiffeisebank Austria u osvrtu na izvješće DZS-a.

Premda ističu kako će nepovoljni uvjeti na tržištu rada i dalje ograničavati snažniji rast potrošnje, analitičari RBA u cijeloj ovoj godini očekuju pozitivnu stopu rasta u trgovini na malo.

Smatraju da će se to pozitivno odraziti i na bruto domaći proizvod (BDP).

Upravo je jačanje osobne potrošnje, uz rast izvoza, bio glavni čimbenik rasta BDP-a u drugom tromjesečju ove godine, već treći kvartal zaredom. Nakon što je krajem prošle godine gospodarstvo nakon šest godina izašlo iz recesije, u drugom je tromjesečju poraslo za 1,2 posto, najviše od trećeg kvartala 2008. godine.

Komentirajte prvi

New Report

Close