Potrošnja u prosincu smanjena oštrih 1,2 posto

Autor: Poslovni dnevnik , 04. veljača 2014. u 22:00
Blagdanska potrošnja bila je slabija nego godinu dana prije/Nina Đurdjević/PIXSELL

Pad prometa veći od očekivanoga posljedica rasta nezaposlenosti i potrošačkoga pesimizma.

U prosincu prošle godine promet u trgovini na malo pao je 1,2 posto na godišnjoj razini, procijenio je Državni zavod za statistuku (DZS), što je posljedica rasta nezaposlenosti i potrošačkog pesimizma.

Posrijedi je veći pad od očekivanoga, 0,3 posto. Potrošnja je već dulje vrijeme slaba. Za ljetnih mjeseci promet je podržavala potrošnja turista, no nakon četiri mjeseca neprestana rasta, u rujnu i listopadu promet u maloprodaji ponovno je pao. U studenome je, pak, potrošnja neočekivano porasla za 1 posto, da bi zbog rasta nezaposlenosti i stagnacije plaća u prosincu ponovno pala, što navodi na zaključak da je blagdanska potrošnja bila slabija nego godinu dana prije.

"Iako je u prosincu 2012. zabilježen snažniji godišnji pad u maloprodaji od 4,6 posto, niska baza nije uspjela neutralizirati nepovoljna kretanja u trgovini na malo, koja su posljedica teške situacije na tržištu rada i visoke razine potrošačkog pesimizma. Oprez potrošača potvrđuje i indeks raspoloženja, koji je u prosincu pao s minus 44 na minus 45,9 bodova", navode analitičari Raiffeisenbank Austria. Procjenjuju da je u cijeloj 2013. promet u trgovini na malo zabilježio realni pad od 0,5 posto u odnosu na 2012., a znatniji oporavak ne očekuju ni u ovoj godini. 

Komentirajte prvi

New Report

Close