U prosincu prošle godine promet u trgovini na malo pao je 1,2 posto na godišnjoj razini, procijenio je Državni zavod za statistuku (DZS), što je posljedica rasta nezaposlenosti i potrošačkog pesimizma.
Posrijedi je veći pad od očekivanoga, 0,3 posto. Potrošnja je već dulje vrijeme slaba. Za ljetnih mjeseci promet je podržavala potrošnja turista, no nakon četiri mjeseca neprestana rasta, u rujnu i listopadu promet u maloprodaji ponovno je pao. U studenome je, pak, potrošnja neočekivano porasla za 1 posto, da bi zbog rasta nezaposlenosti i stagnacije plaća u prosincu ponovno pala, što navodi na zaključak da je blagdanska potrošnja bila slabija nego godinu dana prije.
"Iako je u prosincu 2012. zabilježen snažniji godišnji pad u maloprodaji od 4,6 posto, niska baza nije uspjela neutralizirati nepovoljna kretanja u trgovini na malo, koja su posljedica teške situacije na tržištu rada i visoke razine potrošačkog pesimizma. Oprez potrošača potvrđuje i indeks raspoloženja, koji je u prosincu pao s minus 44 na minus 45,9 bodova", navode analitičari Raiffeisenbank Austria. Procjenjuju da je u cijeloj 2013. promet u trgovini na malo zabilježio realni pad od 0,5 posto u odnosu na 2012., a znatniji oporavak ne očekuju ni u ovoj godini.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu