‘Potrošnja ostaje najjači okidač za BDP’

Autor: Marina Biluš , 06. rujan 2018. u 22:00
Prodaja automobila buknula 39%/FOTOLIA

Na godišnjoj razini u Hrvatskoj je rast ubrzao s 1,8 posto u lipnju na 2,2 posto u sedmom mjesecu.

Na razini Europske unije ovogodišnji je srpanj donio nastavak stagnacije na maloprodajnom tržištu, dok Hrvatska istovremeno ostvaruje rast i na mjesečnoj i na godišnjoj razini.

Državno zavod za statistiku jučer je objavio kako je, u odnosu na lipanj, promet u trgovini na malo u nas rastao, doduše tek blagih 0,2 posto, no pozitivan tempo znatno je izraženiji promatraju li se godišnji rezultati.  U  sedmom ovogodišnjem mjesecu naspram istog lanjskog rast je iznosio 2,2 posto. Riječ je, dakle, o ubrzanju, nakon što je godišnji rast u lipnju dosegnuo 1,8 posto.

S druge strane, Unija ni u srpnju ni u lipnju nije imala mjesečni napredak u ovom segmentu, mada je na godišnjoj razini srpanj označio rast  od 2 posto, blago niže od lipanjskih +2,1%. Takav su rezultat najviše "pogurale" Poljska s plusom od 7,7%, Litva s rastom od 7,2, te Irska u kojoj je promet maloprodaje skočio 6,6 posto.

Vratimo li se na domaću statistiku, treba reći da je maloprodaja nastavila obarati rekorde budući da je, kako su naglasili i analitičari RBA, rast prisutan od rane jeseni 2014., pa je riječ o pozitivnom nizu od čak 47 mjeseci. "Srpanjskom rastu prometa u trgovini na malo pridonijela je i stopa rasta prodaje novih automobila koja je skočila 39% u odnosu na isto razdoblje lani", preciziraju u RBA napominjući kako je sedam ovogodišnjih mjeseci naspram istog lanjskog razdoblja ostvarilo plus od 3,6 posto.

Vjeruju da će se trend nastaviti. "Nastavak rasta maloprodaje očekujemo i zahvaljujući rastu zaposlenosti, uz pad nezaposlenosti – te rastu nominalnih i realnih plaća. To ukazuje da će i u narednim tromjesečjima glavni nositelj gospodarskog rasta ostati osobna potrošnja." 

Komentirajte prvi

New Report

Close