Recesija u Hrvatskoj udara i na potrošnju mlijeka, ove godine prema 2013. manja je 3,1 posto, pala je na 62,5 litara po stanovniku, objavio je Tetra Pak.
U svom sedmom indeksu mliječne industrije, objavljenom u srijedu, navode da su Hrvati vrhunac potrošnje industrijski proizvedenog mlijeka od 72 litre imali 2009. godine. Potrošnja otad kontinuirano pada unatoč postojanju brojnih brendiranih proizvoda i trgovačkih marki domaćih i stranih proizvođača te prilično velika raspona cijena. Smanjena kupovna moć potrošača i njihova opreznost prilikom trošenja rezultiraju znatno smanjenom konzumacijom mlijeka, ističu u Tetra Paku i najavljuju kako se takav trend očekuje i sljedećih godinu dana, a potom bi trebao početi oporavak.
Za razliku od Hrvatske, na globalnoj razini potrošnja mlijeka raste, pa u Tetra Paku optimistično najavljuju kako će do 2024. biti veća za visokih 36 posto. No, napominju, evidentan će biti sve veći jaz između razvijenih tržišta mliječnih proizvoda i tržišta u razvoju. Povećanje kupovne moći u Africi, Aziji i Latinskoj Americi otvorit će prostor izvozu, što je za proizvođače iz Europske unije značajno jer se od travnja 2015. godine ukidaju proizvodne kvote za mlijeko. Dennis Jönsson, predsjednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak, ističe kako rast globalne potražnje pruža veliku priliku za izvoz mlijeka u prahu i trajnih tekućih mliječnih proizvoda mljekarama iz razvijenih tržišta na ona u razvoju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu