Potrošnja mlijeka pala 3,1 posto

Autor: Božica Babić , 29. listopad 2014. u 21:59
Niža kupovna moć potrošača i oprez pri trošenju razlog smanjene potrošnje/ Davor Javorović/PIXSELL

Hrvatska mimo globalnoga trenda.

Recesija u Hrvatskoj udara i na potrošnju mlijeka, ove godine prema 2013. manja je 3,1 posto, pala je na 62,5 litara po stanovniku, objavio je Tetra Pak.

U svom sedmom indeksu mliječne industrije, objavljenom u srijedu, navode da su Hrvati vrhunac potrošnje industrijski proizvedenog mlijeka od 72 litre imali 2009. godine. Potrošnja otad kontinuirano pada unatoč postojanju brojnih brendiranih proizvoda i trgovačkih marki domaćih i stranih proizvođača te prilično velika raspona cijena. Smanjena kupovna moć potrošača i njihova opreznost prilikom trošenja rezultiraju znatno smanjenom konzumacijom mlijeka, ističu u Tetra Paku i najavljuju kako se takav trend očekuje i sljedećih godinu dana, a potom bi trebao početi oporavak.

Za razliku od Hrvatske, na globalnoj razini potrošnja mlijeka raste, pa u Tetra Paku optimistično najavljuju kako će do 2024. biti veća za visokih 36 posto. No, napominju, evidentan će biti sve veći jaz između razvijenih tržišta mliječnih proizvoda i tržišta u razvoju. Povećanje kupovne moći u Africi, Aziji i Latinskoj Americi otvorit će prostor izvozu, što je za proizvođače iz Europske unije značajno jer se od travnja 2015. godine ukidaju proizvodne kvote za mlijeko. Dennis Jönsson, predsjednik i generalni direktor kompanije Tetra Pak, ističe kako rast globalne potražnje pruža veliku priliku za izvoz mlijeka u prahu i trajnih tekućih mliječnih proizvoda mljekarama iz razvijenih tržišta na ona u razvoju. 

Komentirajte prvi

New Report

Close