Potrošnja u prosincu, mjesecu s najjačim pečatom blagdana na potrošačko raspoloženje, i u netom protekloj godini porasla je za oko milijardu kuna.
Prema podacima Porezne uprave, prošli je mjesec u sustavu fiskalizacije računa zabilježeno 15,8 milijardi kuna, dok je godinu prije fiskalizirani iznos bio 14,85 milijardi. Time je nastavljen trend rasta prosinačke potrošnje za približno milijardu kuna godišnje. Naime, i 2018. je potrošnja u zadnjem mjesecu u odnosu na godinu prije povećana za milijardu kuna – u 2017. je, prema podacima Porezne, iznosila 13,79 milijardi kuna. Te je godine, pak, povećanje bilo veće od očekivanja; nakon 12 milijardi kuna koje su prošle sustav fiskalizacije u prosincu 2016. računalo se ipak s manjim godišnjim povećanjem.
Potrošački optimizam
"Pozitivan trend rezultat je kontinuiranog rasta plaća kroz porezne reforme", istaknula je direktorica HGK-ova Sektora za trgovinu Tomislava Ravlić komentirajući najnovije prosinačke podatke. Poreznim rasterećenjem plaća i utjecajem njihova rasta na potrošački sentiment, ali i dobrom turističkom sezonom koja također ide u prilog prosinačkim rekordima, komentiran je rast potrošnje na kraju pretprošle godine.
15,8 mlrd.
kuna u 12. mjesecu je prošlo kroz sustav fiskalizacije
U HGK-u, usto, redovito provode i istraživanje o strukturi blagdanske potrošnje. Za 2019. proveli su ga na 300 ispitanika u četiri velika hrvatska grada (Zagreb, Rijeka, Osijek i Split), a prema toj anketi najviše građana – oko dvije trećine – za blagdanske je darove potrošilo između 100 i 1000 kn, dok ih je 20-ak posto izdvojilo i više novca.
Rijetki u potpunom postu
"Od 100 do 500 kuna za darove najbližima potrošilo je 31,5 posto ispitanika, a od 500 do 100 kuna njih 31,8 posto. Čak 20,8 posto ispitanika potrošilo je iznad 1000 kuna, što je osjetno više nego u prijašnjim anketama.
S druge strane, 10,4 posto anketiranih je za poklone dalo manje od 100 kuna, a samo 2,3 posto nije uopće kupovalo blagdanske poklone", navodi neke od nalaza Ravlić. Među darovima prednjačili su kozmetika (39 posto ispitanika), odjeća i obuća (35 posto) te dječje igračke (31 posto), a čest izbor bili su i delikatese (29%) i pića (24 posto).
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu