Potrošnja i BDP ne staju rasti, industrijska proizvodnja u padu

Autor: Poslovni dnevnik , 30. siječanj 2025. u 22:00
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL

U cijeloj prošloj godini promet od trgovine na malo realno je porastao za 7,3 posto u odnosu na godinu prije.

Državni zavod za statistiku (DZS) objavio je da je u prosincu potrošnja realno porasla za 0,7 posto u odnosu na prethodni mjesec, dok je u odnosu na prosinac prethodne godine porasla za 6,5 posto.

Tako je potrošnja u maloprodaji porasla već 21. mjesec zaredom na godišnjoj razini, i to po sličnoj stopi kao i mjesec dana prije, kada je rast iznosio 6,7 posto. Pritom je promet od trgovine na malo hranom, pićem i duhanskim proizvodima porastao za 2,6 posto, a promet od trgovine na malo neprehrambenim proizvodima za 10,5 posto.

U cijeloj prošloj godini promet od trgovine na malo realno je porastao za 7,3 posto u odnosu na godinu prije. Kako je potrošnja najveća sastavnica bruto domaćeg proizvoda (BDP), snažan rast prometa u trgovini na malo u prosincu, kao i u prethodnim mjesecima, ukazuje na nastavak stabilnog rasta gospodarstva i u četvrtom tromjesečju prošle godine. U trećem lanjskom tromjesečju bruto domaći proizvod (BDP) porastao je već 15. kvartal zaredom, i to za 3,9 posto na godišnjoj razini.

Industrijska je proizvodnja u Hrvatskoj u prosincu porasla za 6,3 posto, dok je u cijeloj prošloj godini pala više od dvaposto, pokazuju podaci DZS. To je prvi rast proizvodnje nakon dva mjeseca pada, pri čemu je u studenome proizvodnja potonula 6,3 posto na godišnjoj razini.

Rast proizvodnje u prosincu na godišnjoj razini zabilježen je u tri od pet sektora, a najviše u proizvodnji energije, 25 posto. S rastom od 9,8 posto slijedi proizvodnja kapitalnih proizvoda, dok je proizvodnja intermedijarnih proizvoda ojačala 2,5 posto.

U cijeloj prošloj godini industrijska proizvodnja pala je u svih pet sektora, a najviše, 11,6 posto, u proizvodnji trajnih proizvoda za široku potrošnju. Proizvodnja kapitalnih proizvoda pala je 4,5 posto, energije 4,3 posto, intermedijarnih proizvoda 1,9 posto, a netrajnih proizvoda za široku potrošnju 0,2 posto

Komentirajte prvi

New Report

Close